Becker, G.S. 1991. A Treatise on the Family. Enl. ed. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Becker, G.S. 1993. Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education. 3rd ed. Chicago: The University of Chicago Press.
DOI: https://doi.org/10.7208/chicago/9780226041223.001.0001
Blossfeld, H.-P., and S. Drobnič. 2001. Careers of Couples in Contemporary Societies: From Male Breadwinner to Dual-Earner Families. Oxford: Oxford University Press.
Ceysingerówna, H. 1924. “Szkoła zawodowa dla kobiet w niepodległej Polsce.” Bluszcz no. 13.
Domański, H. 1995. “Równouprawnienie, stereotyp tradycyjnego podziału ról.” In Co to znaczy być kobietą w Polsce, edited by A. Titkow and H. Domański, 65–87. Warszawa: Polska Akademia Nauk. Instytut Filozofii i Socjologii.
Kotowska, I.E. 2009. Strukturalne i kulturowe uwarunkowania aktywności zawodowej kobiet w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Kotowska, I.E., U. Sztanderska, and I. Wóycicka. 2007. Aktywność zawodowa i edukacyjna a obowiązki rodzinne w Polsce w świetle badań empirycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
The Millenium Development Goals Report. 2011. New York: United Nations.
Nowak, E. 2002. Zarys metod ekonometrii. Zbiór zadań. 3rd ed. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Reszke, I. 1976. “Pozycja społeczna kobiet — przegląd problematyki.” Studia Socjologiczne no. 1:135–155.
Sztanderska, U., and G. Grotkowska. 2007. “Zatrudnienie kobiet i mężczyzn.” In Aktywność zawodowa i edukacyjna a obowiązki rodzinne w Polsce w świetle badań empirycznych, edited by I.E. Kotowska, U. Sztanderska and I. Wóycicka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Wóycicka, I., I. Topińska, W. Zatoński, W. Wróblewska, M. Grabowski, and J. Śleszyński. 2002. Milenijne cele rozwoju. Raport. Polska. Warszawa: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.
Żarnowska, A., and A. Szwarc. 2000. Równe prawa i nierówne szanse. Kobiety w Polsce międzywojennej. Zbiór studiów. Warszawa: DiG.