Ahmad, N., and R.G. Seymour. 2008. “Defining Entrepreneurial Activity: Definitions Supporting Frameworks for Data Collection.” OECD Statistics Working Paper (1): 3–18.
DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.1090372
Audretsch, D.B., O. Falck, M.P. Feldman, and S. Heblich. 2012. “Local Entrepreneurship in Context.” Regional Studies 46 (3): 379–389. doi: 10.1080/00343404.2010.490209.
DOI: https://doi.org/10.1080/00343404.2010.490209
Bektashi, M., and A.R. Nuhiu. 2015. “New Institutional Economics and Economic Development of the Republic of Kosovo.” Acta Universitatis Danubius Oeconomica 11 (2): 246–254.
Berg, N. 2014. “Success from Satisficing and Imitation: Entrepreneurs’ Location Choice and Implications of Heuristics for Local Economic Development.” Journal of Business Research 67 (8): 1700–1709. doi: 10.1016/j.jbusres.2014.02.016.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.02.016
Budner, W. 2004. Lokalizacja przedsiębiorstw. Aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe. 2nd ed. Poznań: Wydawnictwo AE.
Caruana, A., B. Ramaseshan, and M.T. Ewing. 1997. “Market Orientation and Organizational Commitment in the Australian Public Sector.” International Journal of Public Sector Management 10 (4): 294–303. doi: 10.1108/09513559710180556.
DOI: https://doi.org/10.1108/09513559710180556
Dzionek-Kozłowska, J., and R. Matera. 2015. “New Institutional Economics’ Perspective on Wealth and Poverty of Nations. Concise Review and General Remarks on Acemoglu and Robinsons Concept.” Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University of Iasi, Economic Sciences 62 (SI): 11–18. doi: 10.1515/aicue-2015-0032.
DOI: https://doi.org/10.1515/aicue-2015-0032
Filiz Baştürk, M. 2016. “The Effects of Coase’s Thought on the Development of the New Institutional Economics.” Sosyoekonomi 24 (29): 11–22. doi: 10.17233/se.78962.
DOI: https://doi.org/10.17233/se.78962
Fornahl, D. 2003. “Entrepreneurial Activities in a Regional Context.” In Cooperation, Networks, and Institutions in Regional Innovation Systems, edited by D. Fornahl and T. Brenner, 38–57. Cheltenham, UK – Northampton, USA: Edward Elgar.
Fujita, M., and P. Krugman. 2004. “The New Economic Geography: Past, Present and the Future.” Papers in Regional Science 83 (1): 139–164. doi: 10.1007/s10110-003-0180-0.
DOI: https://doi.org/10.1007/s10110-003-0180-0
Giffinger, R., G. Haindlmaier, and H. Kramar. 2010. “The Role of Rankings in Growing City Competition.” Urban Research & Practice 3 (3): 299–312. doi: 10.1080/17535069.2010.524420.
DOI: https://doi.org/10.1080/17535069.2010.524420
Godlewska-Majkowska, H. ed. 2012. Atrakcyjność inwestycyjna regionów jako uwarunkowanie przedsiębiorczych przewag konkurencyjnych. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
Godlewska-Majkowska, H. ed. 2013. Atrakcyjność inwestycyjna regionów Polski na tle Unii Europejskiej. Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / Szkoła Główna Handlowa. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza.
Gorzelak, G., and B. Jałowiecki. 2000. “Konkurencyjność regionów.” Studia Regionalne i Lokalne (1): 7–24.
Harbison, F. 1956. “Entrepreneurial Organization as a Factor in Economic-Development.” Quarterly Journal of Economics 70 (3): 364–379. doi: 10.2307/1884230.
DOI: https://doi.org/10.2307/1884230
Helmsing, A.H.J. 2001. “Externalities, Learning and Governance: New Perspectives on Local Economic Development.” Development and Change 32 (2): 277–308.
DOI: https://doi.org/10.1111/1467-7660.00206
Hurst, M.E.E. 1974. A Geography of Economic Behaviour. An Introduction. London – North Scituate, Mass.: Prentice-Hall; Duxbury Press.
Hwang, K. 2015. “Contracting in Local Public Organizations: the Institutional Economics Perspective.” Journal of Public Affairs 15 (3): 237–242. doi: 10.1002/pa.1509.
DOI: https://doi.org/10.1002/pa.1509
Ignacy, J. 2015. “Analiza atrakcyjności inwestycyjnej aglomeracji wrocławskiej w latach 2009–2013.” Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania 39 (4): 69–81.
Isard, W. 1956. Location and Space-Economy. A General Theory Relating to Industrial Location, Market Areas, Land Use, Trade, and Urban Structure. Regional science studies series (Aldershot, England). Cambridge, Mass – London: M.I.T. Press.
Jaworski, B.J., and A.K. Kohli. 1993. “Market Orientation — Antecedents and Consequences.” Journal of Marketing 57 (3): 53–70. doi: 10.2307/1251854.
DOI: https://doi.org/10.1177/002224299305700304
Kamińska, W. 2006. Pozarolnicza indywidualna działalność gospodarcza w Polsce w latach 1988–2003. Prace Geograficzne / Polska Akademia Nauk Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. Stanisława Leszczyckiego. Warszawa: IGiPZ PAN.
Kingdon, J.W. 1984. Agendas, Alternatives, and Public Policies. Boston: Little, Brown.
Kohli, A.K., and B.J. Jaworski. 1990. “Market Orientation — the Construct, Research Propositions, and Managerial Implications.” Journal of Marketing 54 (2): 1–18. doi: 10.2307/1251866.
DOI: https://doi.org/10.1177/002224299005400201
Kowalik, I. 2011a. “Market Orientation and Its Antecedents in the Polish Local Governments.” International Journal of Public Sector Management 24 (1): 57–79. doi: 10.1108/09513551111099226.
DOI: https://doi.org/10.1108/09513551111099226
Godlewska-Majkowska, H. 2011b. Orientacja rynkowa w polskim samorządzie terytorialnym. Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza.
Krugman, P. 2007. “The ‘New’ Economic Geography: Where Are We? In Regional Integration in East Asia. From the Viewpoint of Spatial Economics, edited by M. Fujita, 23–34. London: Palgrave Macmillan.
DOI: https://doi.org/10.1057/9780230626607_2
Kuźniar, W. 2013. Aktywność marketingowa gmin i jej oddziaływanie na rozwój turystyki wiejskiej. Prace Naukowe Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego Monografie i Opracowania. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Leśniewski, M.A. 2011. “Czynniki kształtowania lokalizacji przedsiębiorstw w gminach. Wyniki badań.” Przegląd Organizacji (7/8): 44–47.
DOI: https://doi.org/10.33141/po.2011.78.10
Leyden, D.P., and A.N. Link. 2015. Public Sector Entrepreneurship. U.S. Technology and Innovation Policy. Oxford – New York: Oxford University Press.
DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199313853.001.0001
Luke, B., and M.L. Verreynne. 2006. “Exploring Strategic Entrepreneurship in the Public Sector.” Qualitative Research in Accounting & Management 3 (1): 4–26. doi: 10.1108/11766090610659724.
DOI: https://doi.org/10.1108/11766090610659724
Mariotti, S., L. Piscitello, and S. Elia. 2010. “Spatial Agglomeration of Multinational Enterprises: the Role of Information Externalities and Knowledge Spillovers.” Journal of Economic Geography 10 (4): 519–538. doi: 10.1093/jeg/lbq011.
DOI: https://doi.org/10.1093/jeg/lbq011
McCann, P., and S. Sheppard. 2003. “The Rise, Fall and Rise Again of Industrial Location Theory.” Regional Studies 37 (6–7): 649–663. doi: 10.1080/0034340032000108741.
DOI: https://doi.org/10.1080/0034340032000108741
Narver, J.C., and S.F. Slater. 1990. “The Effect of a Market Orientation on Business Profitability.” Journal of Marketing 54 (4): 20–35. doi: 10.2307/1251757.
DOI: https://doi.org/10.1177/002224299005400403
Płaziak, M., and A.I. Szymańska. 2014. “Role of Modern Factors in the Process of Choosing a Location of an Enterprise.” Procedia — Social and Behavioral Sciences 120: 72–83. doi: 10.1016/j.sbspro.2014.02.083.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.02.083
Pollitt, C., and G. Bouckaert. 2011. Public Management Reform. A Comparative Analysis. New Public Management, Governance, and the Neo-Weberian State. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press.
Resmer, A. 2016. Determinanty lokalizacji centrów usług outsourcingowych w Polsce. doctoral thesis, Wydział Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańska, Gdańsk.
Rudolf, W. 2010. “Koncepcja ‘governance’ i jej zastosowanie. Od instytucji międzynarodowych do niższych szczebli władzy.” Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica (245): 73–82.
Rudolf, W. 2015. “Możliwości wykorzystania nowej ekonomii instytucjonalnej w rozwoju sektora publicznego.” Zarządzanie Publiczne (2): 109–118.
Sánchez, M., A. Mollá, and A. Cervera. 2001. “Antecedents and Consequences of Market Orientation in Public Organisations.” European Journal of Marketing 35 (11/12): 1259–1288. doi: 10.1108/EUM0000000006476.
DOI: https://doi.org/10.1108/EUM0000000006476
Schumpeter, J.A. 1934. The Theory of Economic Development. An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest, and the Business Cycle. Translated by R. Opie. Harvard Economic Studies. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
Sotarauta, M., and R. Pulkkinen. 2011. “Institutional Entrepreneurship for Knowledge Regions: in Search of a Fresh set of Questions for Regional Innovation Studies.” Environment and Planning C-Government and Policy 29 (1): 96–112. doi: 10.1068/c1066r.
DOI: https://doi.org/10.1068/c1066r
Staniszewski, P. 2013. “Regulacje prawne ograniczające koszty transakcyjne. Na przykładzie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.” Ekonomia (3): 134–148.
Sternberg, R. 2009. “Regional Dimensions of Entrepreneurship.” Foundations and Trends(R) in Entrepreneurship 5 (4): 211–340. doi: 10.1561/0300000024.
DOI: https://doi.org/10.1561/0300000024
Strzelczyk, W. 2014. “Investment Attractiveness Measurement of the Regions Versus General Location of the Enterprises.” Economic and Regional Studies 7 (2): 5–25.
Szromnik, A. 2006. “Marketing terytorialny — koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne.” In Marketing terytorialny, edited by T. Markowski. Warszawa: KPZK PAN.
Szromnik, A. 2008. Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. 2nd ed. Kraków-Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Törnqvist, G. 1977. “The Geography of Economic Activities: Some Critical Viewpoints on Theory and Application.” Economic Geography 53 (2): 153–162. doi: 10.2307/142722.
DOI: https://doi.org/10.2307/142722
Venables, A.J. 1996. “Equilibrium Locations of Vertically Linked Industries.” International Economic Review 37 (2): 341–359. doi: 10.2307/2527327.
DOI: https://doi.org/10.2307/2527327
Walker, R.M., G.A. Brewer, G.A. Boyne, and C.N. Avellaneda. 2011. “Market Orientation and Public Service Performance: New Public Management Gone Mad?” Public Administration Review 71 (5): 707–717. doi: 10.1111/j.1540-6210.2011.02410.x.
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1540-6210.2011.02410.x
Westrup, U. 2012. “Internal Entrepreneurship in the Public Sector: the Challenges of Integrating Innovative Project into the Regular Organization.” Scandinavian Journal of Public Administration 16 (4): 97–112.
Zalewski, A. ed. 2007. Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym. 2nd ed. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza.