Ambrosewicz-Jacobs J., Nauczanie o Holocauście, „Pro memoriał. Biuletyn Informacyjny Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka, Fundacji Pamięci Ofiar Obozu Zagłady Auschwitz-Birkenau”, 1998, nr 8.
Ambrosewicz-Jacobs J., Szuchta R., The intricacies of education about the Holocaust in Poland. Ten years after the Jedwabne debate, what can Polish school students learn about the Holocaust in history classes?, „Intercultural Education”, 25 (2014), nr 4.
Antosik R., Odkrywamy na nowo. Historia i społeczeństwo, Klasa 6, podręcznik dla szkoły podstawowej, Gdynia 2014.
Bobiński W., Świat w słowach i obrazach. Podręcznik do gimnazjum 3, Warszawa 2014.
Bobiński W., Janus-Sitarz A., Pabisek M., Nowe lustra świata. Współczesność. Literatura i kultura 1939–1989. Literatura i kultura po 1989. Podręcznik do języka polskiego dla liceum i technikum. Część 5. Zakres podstawowy i rozszerzony, Warszawa 2014.
Burda B. i in., Odkrywamy na nowo. Historia. Historia najnowsza dla szkól ponadgimnazjalnych zakres podstawowy, Część 1, Gdynia 2012.
Chemperek D., Kalbarczyk A., Trzesinowski D., Zrozumieć tekst – zrozumieć człowieka. Literatura współczesna. Podręcznik do języka polskiego dla liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy i rozszerzony, wyd. 5, Warszawa 2014.
Dolecki R., Gutowski K., Smoleński J., Po prostu historia. Szkoły ponadgimnazjalne, zakres podstawowy, Warszawa 2014.
Dunaj E., Zagórska B., Język polski podręcznik dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. Kształcenie kulturowo-literackie i językowe. Zakres podstawowy i rozszerzony. Literatura XX wieku i współczesna, wyd. 2, Gdynia 2011.
Horwath E., Kiełb G., Bliżej słowa, gimnazjum, podręcznik, klasa 3, wyd. 5, Warszawa 2014.
Kalwat W., Lis M., Klucz do historii 6, podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkoły podstawowej, Warszawa 2014.
Klimczak B., Tomińska E., Zawisza-Chlebowska T., Język polski 3, podręcznik dla gimnazjum, Gdynia 2011.
Landau-Czajka A., Mędrzecki W., Poznajemy świat wokół nas. Historia i społeczeństwo. Podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Warszawa 2004.
Lolo R., Pieńkowska A., Historia wokół nas. Historia i społeczeństwo, podręcznik dla szkoły podstawowej, klasa 6, Warszawa 2013.
Mędrzecki W., Szuchta R., U źródeł współczesności. Dzieje nowożytne i najnowsze. Historia. Podręcznik. Gimnazjum 3, wyd. 4, Warszawa 2005.
Pacholska M., Zdziabek W., Ciekawi świata. Historia i społeczeństwo 6, podręcznik dla szkoły podstawowej, Gdynia 2014.
Pawłowski M., Poremska K., Zych D., Potęga słowa. Podręcznik do języka polskiego. Klasa III liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony. Część 1 1918–1939, Warszawa 2010.
Szymański G., Trojański P., Ludzie i epoki. Podręcznik do historii obejmujący kształcenie w zakresie podstawowym w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum oraz kształcenie w zakresie rozszerzonym w liceum ogólnokształcącym i liceum profilowanym. Klasa 3, Kraków 2005.
Szuchta R., Nauczanie o Holokauście, „Biuletyn Żydowskiego Instytutu Historycznego”, 1997, nr 3-4.
Szuchta R., Refleksje o nauczaniu historii Holokaustu w polskiej szkole, w: Tematy żydowskie: historia, literatura,. edukacja, red. E. Traba, R. Traba, Olsztyn-Borussia 1999.
Trojański P., Holokaust jako źródło kształtowania wartości uniwersalnych, w: Wartości edukacji historycznej, red. J. Rulka, Bydgoszcz 1999.
Trojański P., Nazizm i Holokaust w edukacji historycznej młodzieży szkoły podstawowej, „Pro memoria. Biuletyn Informacyjny Państwowego Muzeum Oświęcim-Brzezinka, Fundacji Pamięci Ofiar Obozu Zagłady Auschwitz-Birkenau”, 1998, nr 9.
Wojciechowski G., Wczoraj i dziś. Podręcznik do historii i społeczeństwa dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Warszawa 2014.
Roszak S., Klaczkow J., Poznać przeszłość. Wiek XX. Podręcznik do historii szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy, Warszawa 2012.
Ustrzycki J., Ciekawi świata. Historia, zakres podstawowy, podręcznik dla szkól ponadgimnazjalnych, Gdynia 2012.
Węgrzynek H., Temat zagłady Żydów w polskich podręcznikach historii z lat 1945–2008, w: Następstwa Zagłady. Polska 1944–2010, red. F. Tych, M. Adamczyk-Garbowska, Lublin 2011.
Węgrzynek H., Zagadnienia dotyczące dziejów i kultury Żydów, które powinny być uwzględnione w programie szkół średnich kończących się maturą, w: Holokaust lekcja historii. Zagłada Żydów w edukacji szkolnej, red. J. Chrobaczyński, P. Trojański, Kraków 2004.