Czapiński, J., and T. Panek. 2013. Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia polaków. Raport. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
Frederick, W.C. 2006. Corporation Be Good! The Story of Corporate Social Responsibility. Indianapolis, IN: Dog Ear Pub.
Handeman, J.M., and S.J. Arnold. 1999. “The Role of Marketing Actions with a Social Dimension. Appeals to the Institutional Environment.” Journal of Marketing no. 63 (3): 33–48. doi: 10.2307/1251774.
DOI: https://doi.org/10.1177/002224299906300303
Hond, F.d., F.G.A.d. Bakker, and P. Neergaard. 2007. Managing Corporate Social Responsibility in Action. Talking, Doing and Measuring, Corporate social responsibility series. Aldershot, Hampshire, England — Burlington, VT: Ashgate.
Kowerski, M. 2009. “Diagnoza i prognoza procesów demograficznych w województwie lubelskim.” Lubelski Barometr Gospodarczy. Raporty no. 1:39–76.
Lee, M.D.P. 2008. “A Review of the Theories of Corporate Social Responsibility. Its Evolutionary Path and the Road Ahead.” International Journal of Management Reviews no. 10 (1): 53–73. doi: 10.1111/j.1468–2370.2007.00226.x.
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1468-2370.2007.00226.x
Margolis, J.D., H.A. Elfenbein, and J.P. Walsh. 2007. Does It Pay to Be Good? A Meta-Analysis and Redirection of Research on the Relationship Between Corporate Social and Financial Performance. Presentation at the Academy of Management Meetings. Philadelphia, PA.
Markowski, K. 2012. Rocznik Statystyczny Województwa Lubelskiego. Lublin: Urząd Statystyczny w Lublinie.
Markowski, K. 2013. Rocznik Statystyczny Województwa Lubelskiego. Lublin: Urząd Statystyczny w Lublinie.
McWilliams, A., D.S. Siegel, and P.M. Wright. 2006. “Corporate Social Responsibility. Strategic Implications.” Journal of Management Studies no. 43 (1): 1–18. doi: 10.1111/j.1467-6486.2006.00580.x.
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-6486.2006.00580.x
Organisation for Economic Co-operation and Development. 2001. “Corporate Social Responsibility Partners for Progress.” In. Paris: OECD Publishing. http://www.oecd-ilibrary.org/governance/corporate-social-responsibility_9789264194854-en.
Orlitzky, M., F.L. Schmidt, and S.L. Rynes. 2003. “Corporate Social and Financial Performance. A Meta-Analysis.” Organization Studies no. 24 (3): 403–441. doi: 10.1177/0170840603024003910.
DOI: https://doi.org/10.1177/0170840603024003910
Paliwoda-Matiolańska, A. 2009. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Rybak, M. 2004. Etyka menedżera — społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sen, S., and C.B. Bhattacharya. 2001. “Does Doing Good Always Lead to Doing Better? Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility.” Journal of Marketing Research no. 38 (2): 225–243. doi: 10.1509/jmkr.38.2.225.18838.
DOI: https://doi.org/10.1509/jmkr.38.2.225.18838
Stanisz, A. 2006. Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem Statistica PL na przykładach z medycyny. T. 1. Statystyki podstawowe. 3rd ed. Kraków: StatSoft Polska.
Stanisz, A. 2007. Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem Statistica PL na przykładach z medycyny. T. 3. Analizy wielowymiarowe. Kraków: StatSoft Polska.
Tabachnick, B.G., and L.S. Fidell. 1996. Using Multivariate Statistics. 3rd ed. New York, NY: HarperCollins College Publishers.
Thompson, J.D. 1967. Organizations in Action. Social Science Bases of Administrative Theory. New York: McGraw-Hill.
Walsh, J.P., K. Weber, and J.D. Margolis. 2003. “Social Issues and Management. Our Lost Cause Found.” Journal of Management no. 29 (6): 859–881. doi: 10.1016/S0149–2063 (03)00082-5.
DOI: https://doi.org/10.1016/S0149-2063_03_00082-5
Wood, D.J. 1991. “Corporate Social Performance Revisited.” Academy of Management Review no. 16 (4): 691–718. doi: 10.2307/258977.
DOI: https://doi.org/10.5465/amr.1991.4279616