Altkorn, J. 2002. Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
Calvita, N., and A. Ferrar. 2004. “Behind Barcelona’s Success Story: Citizens Movements and Planners Power.” In Transforming Barcelona. The Renewal of a European Metropolis, edited by T. Marshall, 793–807. London – New York: Routledge.
DOI: https://doi.org/10.1177/009614420002600604
Chia, C.G.Q., and H.L. Qu. 2008. “Examining the Structural Relationships of Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty: an Integrated Approach.” Tourism Management 29 (4): 624–636. doi: 10.1016/j.tourman.2007.06.007.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2007.06.007
Dann, G.M.S. 1996. “Tourists’ Images of a Destination — an Alternative Analysis.” Journal of Travel & Tourism Marketing 5 (1/2): 41–55. doi: 10.1300/J073v05n01_04.
DOI: https://doi.org/10.1300/J073v05n01_04
Dowson, R. 2017. “Towards a Definition of Christian Mega-Events in the 21st Century.” International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage 5 (3): 1–18.
Florek, M., and T. Żyminkowski. 2002. “Transfer wizerunku regionu na wizerunek przedsiębiorstwa.” In Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, edited by L. Żabiński and K. Śliwińska, 358–363. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Gartner, W.C. 1993. “Image Formation Process.” Journal of Travel & Tourism Marketing 2 (2/3): 191–216.
DOI: https://doi.org/10.1300/J073v02n02_12
Kim, S.S., and A.M. Morrsion. 2005. “Change of Images of South Korea among Foreign Tourists after the 2002 FIFA World Cup.” Tourism Management 26 (2): 233–247. doi: 10.1016/j.tourman.2003.11.003.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.11.003
Kotler, P., C. Asplund, I. Rein, and D. Haider. 1999. Marketing Places Europe. How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, Communities, Regions and Nations in Europe. London: Financial Times Prentice Hall.
Krysiński, D. 2013. “Wszystko, co złe, to reforma. O utracie statusu miasta wojewódzkiego w dyskursie kaliszan.” Przegląd Socjologiczny. Kwartalnik Polskiego Instytutu Socjologicznego 62 (4): 25–42.
Lee, C.K., Y.K. Lee, and B.K. Lee. 2005. “Korea’s Destination Image Formed by the 2002 World Cup.” Annals of Tourism Research 32 (4): 839–858. doi: 10.1016/j.annals.2004.11.006.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.11.006
Markowski, T. 1997. “Miasto jako produkt — wybrane aspekty marketingu miasta.” In Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, edited by T. Domański. Łódź: Centrum Badań i Studiów Francuskich. Instytut Studiów Międzynarodowych. Uniwersytet Łódzki.
Milman, A., and A. Pizam. 1995. “The Role of Awareness and Familiarity with a Destination: The Central Florida Case.” Journal of Travel Research 33 (3): 21–27. doi: 10.1177/004728759503300304.
DOI: https://doi.org/10.1177/004728759503300304
Niemczyk, A. 2017. “Wielkie wydarzenia jako narzędzie komunikacji marketingowej miast.” Przedsiębiorczość i Zarządzanie 18 (8 cz. 3): 123–138.
Raszkowski, A. 2012. “Rola wizerunku w odniesieniu do rozwoju społeczno-gospodarczego miasta.” Studia Miejskie 7: 81–89.
Rudnicki, M. 2018. “Ocena wizerunku Krakowa w kontekście zorganizowanych ŚDM — wyniki badań własnych.” In Wizerunek miasta w aspekcie wielkich wydarzeń religijnych, edited by A. Niemczyk and R. Seweryn, 129–152. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
Sala, J. 2018. “Charakterystyka Światowych Dni Młodzieży 2016.” In Wizerunek miasta w aspekcie wielkich wydarzeń religijnych, edited by A. Niemczyk and R. Seweryn, 99–114. Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Zatwarnicka-Madura, B. 2013. “Event marketing jako sposób komunikowania się z klientami.” Handel Wewnętrzny 2 (3): 147–155.
Zdon-Korzeniowska, M. 2009. Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.