Ashworth, G.J. 1994. “Marketing of Places: What Are You Doing?” In Urban Marketing in Europe. International Conference, Turin, February 1994, edited by G. Ave and F. Corsico. Torino: Torino incontra.
Barrett, G. 1996. “The Transport Dimension.” In The Compact City. A Sustainable Urban Form?, edited by M. Jenks, E. Burton and K. Williams. London – New York: E & FN Spon.
Boulding, K.E. 1956. The Image. Knowledge in Life and Society. Ann Arbor: University of Michigan Press.
DOI: https://doi.org/10.3998/mpub.6607
Burton, E. 2002. “Measuring Urban Compactness in UK Towns and Cities.” Environment and Planning B-Planning & Design 29 (2): 219–250. doi: 10.1068/b2713.
DOI: https://doi.org/10.1068/b2713
Castells, M. 2000. “Urban Sustainability in the Information Age.” City 4 (1): 118–122. doi: 10.1080/713656995.
DOI: https://doi.org/10.1080/713656995
Corsico, F. 1994. “Urban Marketing a Tool for Cities and for Business Enterprises a Condition for Property Development, a Challenge for Urban Planning.” In Urban Marketing in Europe. International Conference, Turin, February 1994, edited by G. Ave and F. Corsico. Torino: Torino incontra.
Crookston, M., P. Clarke, and J. Averley. 1996. “The Compact City and the Quality of Life.” In The Compact City. A Sustainable Urban Form?, edited by M. Jenks, E. Burton and K. Williams, 134–142. London – New York: E & FN Spon.
Dudek-Mańkowska, S. 2011. “Koncepcja wizerunku miasta.” In Kreowanie wizerunku miast, edited by A. Grzegorczyk and A. Kochaniec, 42–67. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
Florek, M. 2007. Podstawy marketingu terytorialnego. 2nd ed. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
Hermann, B. 2013. “Wartość nieruchomości w planowaniu przestrzennym.” Biuletyn Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych Województwa Wielkopolskiego (4): 4–11.
Jastrzębska, M. 1999. “Nowy model samorządu terytorialnego. Istota, zadania, autonomia, władze, jednostki organizacyjne, finanse, nadzór.” Samorząd Terytorialny (1/2): 12–28.
Jenks, M., and R. Burgess. eds. 2000. Compact Cities: Sustainable Urban Forms for Developing Countries. London – New York: Spon Press.
Jenks, M., E. Burton, and K. Williams. eds. 1996. The Compact City. A Sustainable Urban Form? London – New York: E & FN Spon.
Łuczak, A. 2002. “Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej.” In Marketing terytorialny, edited by T. Markowski. Warszawa: KPZK PAN.
Martineau, P. 1958. “The Personality of the Retail Store.” Harvard Business Review 36 (1): 47–55.
Matsumoto, T., D. Sanchez-Serra, and A. Ostry. 2012. Compact City Policies. A Comparative Assessment, OECD Green Growth Studies. Paris: OECD Publishing.
Mazurek-Kusiak, A., and J. Wojciechowska-Solis. 2014. “Noticeability and Effectiveness of Tourism Promotion in Lublin Province.” In Local and Regional Economy in Theory and Practice, edited by M. Markowska, D. Głuszczuk and B. Bal-Domańska, 149–159.
DOI: https://doi.org/10.15611/pn.2014.334.14
Mazurek-Kusiak, A.K. 2010. “Rola władz samorządowych w kreowaniu wizerunku miasta Lublina.” Zeszyty Naukowe — Uniwersytet Szczeciński. Ekonomiczne Problemy Usług (53): 203–215.
McLaren, D. 1992. “Compact or Dispersed? Dilution is No Solution.” Built Environment 18 (4): 268–284.
Newman, P., and J.R. Kenworthy. 1999. Sustainability and Cities. Overcoming Automobile Dependence. Washington, D.C.: Island Press.
Nijkamp, P., and S.A. Rienstra. 1996. “Sustainable Transport in Compact City.” In The Compact City. A Sustainable Urban Form?, edited by M. Jenks, E. Burton and K. Williams. London – New York: E & FN Spon.
Nowak, M. 2015. “Mieszkaniec a użytkownik zewnętrzny. Perspektywa krytyczna.” Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna (31): 7–16.
DOI: https://doi.org/10.14746/rrpr.2015.31.02
Paddison, R. 1993. “City Marketing, Image-Reconstruction and Urban Regeneration.” Urban Studies 30 (2): 339–350. doi: 10.1080/00420989320080331.
DOI: https://doi.org/10.1080/00420989320080331
Pluta, K. 2012. Przestrzenie publiczne miast europejskich. Projektowanie urbanistyczne. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
Polska, A. 2013. Podejścia marketingowe w planowaniu przestrzennym — na przykładzie wybranych miast i gmin województwa lubelskiego. Ph.D. thesis, Wydział Architektury, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki.
Polski, J. 2009. “Marketing urbanistyczny jako instrument atrakcyjności inwestycyjnej regionu.” In Podlasie regionem przyszłości, edited by A.F. Bocian, 294–311. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Roychansyah, M.S., K. Ishizaka, and T. Omi. 2005. Transformation of Sustainability Into Compact City Implementation. Measurement of Compactness Attributes in Japanese Cities. Paper read at The 2005 World Sustainable Building Conference, 2005.09.27–29, at Tokyo.
Saaty, T.L. 2013. Compact City. The Next Urban Evolution in Response to Climate Change. Pittsburgh, PA: RWS Publications.
Sawicka, A., and M. Filipowicz. 2014. “Rola obszarów prawnie chronionych w kształtowaniu struktury miasta oraz ich wpływ na jakość życia miejskiego.” Zeszyty Naukowe – Almamer Szkoła Wyższa (4): 237–252.
Stangel, M. 2013. Kształtowanie współczesnych obszarów miejskich w kontekście zrównoważonego rozwoju, Monografia/Politechnika Śląska. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
Szromnik, A. 2007. Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Kraków–Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Thomas, L., and W. Cousins. 1996. “A New Compact City Form: Concepts in Practice.” In The Compact City. A Sustainable Urban Form?, edited by M. Jenks, E. Burton and K. Williams. London – New York: E & FN Spon.
Tkaczyk, P. 2011. Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, Onepress Exclusive. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Wejchert, K. 1974. Elementy kompozycji urbanistycznej. Warszawa: “Arkady.”
Williams, K., E. Burton, and M. Jenks. 1996. “Achieving the Compact City through Intensification: an Acceptable Option?” In The Compact City. A Sustainable Urban Form?, edited by M. Jenks, E. Burton and K. Williams, 83–96. London – New York: E & FN Spon.
Zuziak, Z.K. 1996. “Planowanie aktywizujące a struktura przestrzenna miasta.” In Nowe uwarunkowania rozwoju i kształtowania miast polskich, edited by M. Kochanowski, 65–81. Warszawa: KPZK PAN.
Zuziak, Z.K. 2007. “Ekologiczne definiowanie urbanistyki.” Czasopismo Techniczne. Architektura 104 (14): 9–20.