Data publikacji : 2017-12-19

Podejścia marketingowe w planowaniu miasta zwartego

Anna Sawicka



Abstrakt

Artykuł skupia się na oszacowaniu potencjalnych wartości marketingowych struktury funkcjonalno-przestrzennej miasta zwartego w kontekście aktualnych kierunków rozwoju miast i prowadzonej działalności planistycznej. Rozwój miast do wewnątrz stwarza możliwość rozwiązywania istniejących problemów przestrzennych lecz wiąże się również z kumulacją wielu czynników i uwarunkowań. Głównym założeniem jest poszukiwanie kompleksowych rozwiązań urbanistycznych, które przynoszą wszechstronne korzyści. Poszczególne cechy przestrzeni miejskiej wskazywane w koncepcji miasta zwartego zostały poddane analizie pod kątem ich potencjału marketingowego. Celem artykułu jest zweryfikowanie potencjalnej wartości marketingowej miasta zwartego i jego tzw. ofertowości. Analiza porównawcza definicji, celów, cech, narzędzi oraz produktów marketingu urbanistycznego i planowania zwartej struktury miejskiej prowadzi do wskazania potencjalnych możliwości uzupełnienia procesu planistycznego i projektowania urbanistycznego o podejście marketingowe. Rezultatem jest wskazanie czynników wpływających na wartość przestrzeni miejskiej jako produkt marketingowy, weryfikacja produktów możliwych do uzyskania od etapu planowania do użytkowania przestrzeni miejskiej oraz próba włączenia poszczególnych działań marketingowych w proces planistyczny. Wyraźne związki pomiędzy planowaniem i projektowaniem miast oraz marketingiem urbanistycznym wskazują na możliwość integracji obydwu dziedzin i osiąganie wymiernych korzyści.

Słowa kluczowe:

miasto zwarte, urbanistyka, planowanie przestrzenne, marketing urbanistyczny



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Sawicka, A. (2017). Podejścia marketingowe w planowaniu miasta zwartego. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 15(2), 115–127. https://doi.org/10.56583/br.442

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP