Adamczyk J.K. (2009): Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Albińska E., Andrejczuk M., Borowska M., Buzała M., Górska M., Sobolewski P.K., Wojciechowicz E., Gruszecka-Tieśluk A., Krzyczkowski K., Siarkiewicz A., Strzelczak M. (2015): Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki. Warszawa, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Albińska E., Borowska M., Godlewska P., Górska M., Grzybek M., Krzyczkowski K., Siarkiewicz A., Wojciechowicz E., Kłopotowska A., Strzelczak M. (2016): Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki. Warszawa, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Caputa W. (2015): Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa. Warszawa, CeDeWu.
Kozłowski W. (2008): Cause-related marketing w badaniach naukowych i praktyce biznesowej. „Marketing i Rynek”, t. 15, nr 6, s. 9–14.
Kryk B. (2011): Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa za środowisko a świadomość ekologiczna pracowników. [w:] A. Graczyk (red.): Problemy koncepcyjne i implementacyjne zrównoważonego rozwoju, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, t. 229, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
Kwiecińska M. (2004): Organizacje niedochodowe partnerem przedsiębiorstw w realizacji strategii społecznej odpowiedzialności. [w:] Z. Olesiński i A. Szplit (red.): Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie, Prace Naukowe / Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN, Akademia Świętokrzyska im Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce, Wydawnictwo AŚ im. Jana Kochanowskiego.
Malik K. (2011): Ewaluacja polityki rozwoju regionu. Metody, konteksty i wymiary rozwoju zrównoważonego. Studia / Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, t. 135, Warszawa, KPZK PAN.
Reichel J. (2016): Współpraca przedsiębiorstw z organizacjami społeczeństwa obywatelskiego. Wnioski z wyników badań. „Studia Ekonomiczne (Katowice)”, nr 267, s. 146–162.
Sawicka A. (2007): Odpowiedzialny biznes — perspektywa lokalna. Lokalna współpraca organizacji pozarządowych z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Warszawa, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Szwajca D. (2014): Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa wobec sprzeczności oczekiwań interesariuszy. [w:] P. Kosiń (red.): Przedsiębiorstwo XXI wieku — doświadczenia i perspektywy zarządzania. Przedsiębiorstwo w sieci, Studia Ekonomiczne. Zeszyty naukowe wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, t. 202, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.