Carayannis E.G., Campbell D.F.J. (2009): „Mode 3” and „Quadruple Helix”: Toward a 21st Century Fractal Innovation Ecosystem. „International Journal of Technology Management”, nr 46 (3–4), s. 201–234.
DOI: https://doi.org/10.1504/IJTM.2009.023374
Dzierżanowski M. (red.) (2012): Kierunki i założenia polityki klastrowej w Polsce do 2020 roku. Rekomendacje Grupy roboczej ds. polityki klastrowej (projekt, wersja I ). Warszawa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Etzkowitz H., Leydesdorff L. (2000): The Dynamics of Innovation: from National Systems and „Mode 2” to a Triple Helix of University-Industry-Government Relations. „Research Policy”, nr 29 (2), s. 109–123.
DOI: https://doi.org/10.1016/S0048-7333(99)00055-4
Florida R.L. (2004): The Rise of the Creative Class. And How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life. New York, Basic Books.
Klasik A. (2008): Budowanie i promowanie kreatywnej aglomeracji miejskiej. Wykład inauguracyjny. „AE Forum. Biuletyn Akademii Ekonomicznej w Katowicach” (27), s. 12–15.
Klasik A. (red.) (2010): Rola sektora kultury i przemysłów kreatywnych w rozwoju miast i aglomeracji. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
Klemens B. (2014): Koncepcja klastrów a zagadnienia transferu wiedzy w perspektywie 2014–2020. „Barometr Regionalny. Analizy i Prognozy”, nr 12 (2), s. 41–48.
DOI: https://doi.org/10.56583/br.1052
Knop L. (2011): Modele polityki klastrowej. [w:] R. Borowiecki i T. Rojek (red.): Procesy formowania więzi organizacyjnych we współczesnej gospodarce. Integracja, kooperencja, klastering, Kraków, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego.
Knop L. (2013): Zarządzanie klastrem. Koncepcje, strategie, modele. Gliwice, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
Knop L., Stachowicz J., Krannich M., Olko S. (2013): Modele zarządzania klastrami. Wybrane przykłady. Monografia/Politechnika Śląska, t. 443, Gliwice, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
Martin R., Florida R., Pogue M., Mellander C. (2015): Creativity, Clusters and the Competitive Advantage of Cities. martinprosperity.org, Martin Prosperity Institute, [dostęp: 2015.11.12], [@:] http://martinprosperity.org/media/Creativity-Clusters-and-the-Competitive-Advantage-of-Cities.pdf.
DOI: https://doi.org/10.1108/CR-07-2015-0069
Nussbaum B. (2013): Creative Intelligence. Harnessing the Power to Create, Connect, and Inspire. New York, NY, HarperBusiness.
Rifkin J. (2011): The Third Industrial Revolution. How Lateral Power is Transforming Energy, the Economy, and the World. New York, Palgrave Macmillan.
Rosenfeld S.A. (2004): Art and Design as Competitive Advantage: A Creative Enterprise Cluster in the Western United States. „European Planning Studies”, nr 12 (6), s. 891–904.
DOI: https://doi.org/10.1080/0965431042000251918