Data publikacji : 2018-12-18

Analiza metodologii budowy Indeksu Konkurencyjności turystycznej na przykładzie pozycji Polski na ryku turystycznym

Małgorzata Januszewska



Daria Jaremen



Elżbieta Nawrocka



Abstrakt

Celem artykułu jest ocena pozycji Polski na międzynarodowym rynku turystycznym w ujęciu komparatywnym, w świetle Travel and Tourism Competitiveness Index (TTCI) opracowanego przez World Economic Forum (WEF), a także krytyczna analiza metodyki TTCI stosowanej w latach 2009–2016. Do analizy porównawczej pozycji na rynku turystycznym wybrano kraje: Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa i Estonia, wskazane przez Polską Organizację Turystyczną jako najważniejszych konkurentów Polski. Badania dowiodły, że w analizowanym okresie pozycja polskiej turystyki na tle konkurentów rośnie dzięki znacznej poprawie ram regulacyjnych i infrastruktury w sektorze podróży i turystyki. Metodologia WEF nie jest jeszcze doskonała z uwagi na dobór i liczebność respondentów, natomiast na pozytywną ocenę zasługuje modyfikacja czynników konkurencyjności, zgodna z ewolucją koncepcji teoretycznych i nadążająca za postępem w praktyce gospodarczej.

Słowa kluczowe:

konkurencyjność, turystyka, indeks konkurencyjności turystycznej



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Januszewska, M., Jaremen, D., & Nawrocka, E. (2018). Analiza metodologii budowy Indeksu Konkurencyjności turystycznej na przykładzie pozycji Polski na ryku turystycznym. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 16(3), 19–25. https://doi.org/10.56583/br.346

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP