Data publikacji : 2017-12-19

Marketing urbanistyczny małych miast

Anna Polska



Jan Polski



Abstrakt

W polityce rozwoju regionalnego i lokalnego znacznie mniej uwagi poświęca się małym miastom w porównaniu z dużymi aglomeracjami miejskimi. Jednakże od ilości i poziomu rozwoju małych miast poważnie uzależniona jest spójność terytorialna regionów. Celem tego artykułu jest uzasadnienie potrzeby marketingowego wspomagania rozwoju tych jednostek osadniczo gospodarczych. Praktyka planowania i zarządzania marketingowego jest słabo upowszechniona zwłaszcza w regionach Polski Wschodniej. W tym artykule autorzy akcentują potrzebę wspomagania atrakcyjności małych miast wobec podstawowych grup użytkowników, w tym: mieszkańców, różnorodnych firm, instytucji i organizacji społecznych a także przyjezdnych. Małe miasta są w regionach swoistą „przepompownią” produkcji, usług, kapitału i informacji z większych ośrodków na swoje zaplecze. Na przykładzie słabo zurbanizowanego województwa lubelskiego można stwierdzić, że sieć miast jest zbyt rzadka. Małe miasta charakteryzują niskie standardy urbanistyczne. Kierunkiem poprawy sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej takich regionów jak lubelski może być marketing urbanistyczny. Wśród jego narzędzi główną rolę będzie odgrywała poprawa: standardów w zakresie infrastruktury technicznej i społecznej oraz kompleksowe przygotowanie nowych terenów inwestycyjnych dla osadnictwa i rynkowej działalności gospodarczej. Potrzebna też będzie poprawa kultury organizacji samorządów lokalnych we współpracy z różnymi partnerami na szczeblu lokalnym i regionalnym.

Słowa kluczowe:

małe miasta, marketing urbanistyczny, spójność terytorialna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Polska, A., & Polski, J. (2017). Marketing urbanistyczny małych miast. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 15(2), 129–136. https://doi.org/10.56583/br.443

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP