Data publikacji : 2017-12-19

Pomiar efektywności awansu zawodowego nauczycieli akademickich w polskich uczelniach wyższych w podziale na województwa

Anna Ćwiąkała-Małys



Paweł Łagowski



Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest próba zmierzenia efektywności awansu naukowego w ujęciu regionalnym (podział według województw) na podstawie polskiego szkolnictwa wyższego.  Badanie poziomu efektywności awansu naukowego przeprowadzono przy wykorzystaniu nieparametrycznej metody DEA, dla której potrzeb zostały stworzone trzy modele: doktorski, doktorski-uzupełniający, profesorski. Wiedza dotycząca poziomu efektywności awansu naukowy ma istotne znaczenie w rozwoju gospodarki poszczególnych regionów. Z drugiej strony, wyniki badania mogą pozwolić przenieść wiedzę, narzędzia z regionów charakteryzujących się wyższymi poziomami efektywności do tych z niższym poziomem (efekt konwergencji).

Słowa kluczowe:

szkolnictwo wyższe, awans zawodowy nauczycieli akademickich, ewaluacja efektywności, nieparametryczna metoda DEA


Inne teksty tego samego autora


Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Ćwiąkała-Małys, A., & Łagowski, P. (2017). Pomiar efektywności awansu zawodowego nauczycieli akademickich w polskich uczelniach wyższych w podziale na województwa. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 15(2), 137–146. https://doi.org/10.56583/br.444

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP