Opracowanie jest próbą analizy ewolucji terminologii wykorzystywanej w naukach o turystyce, dotyczącej zagadnień produktu turystycznego oraz określeń pochodnych. Zarówno w międzynarodowej jak i krajowej literaturze przedmiotu zagadnienie produktu turystycznego budzi wiele kontrowersji semantycznych i strukturalnych. Problem ten wynika głównie z faktu stosowania tego pojęcia przez przedstawicieli różnych nauk a także środowisk branżowych. Ponadto zagadnienie produktu turystycznego pozostaje w stałym procesie rozwoju, traktując rozwój w wymiarze zarówno teoretycznym jak i pragmatycznym. Celem opracowania jest przybliżenie stosowanych terminów obejmujących kategorię produktu turystycznego oraz zaproponowanie koncepcji kompleksowej oferty obszaru turystycznego, którą tworzą elementy cząstkowe. Artykuł posiada głównie wymiar teoretyczny, ale podejmowane zagadnienia mają charakter utylitarny. Wykorzystano metodę krytycznej analizy literatury przedmiotu, operacji logicznych oraz heurystyki. Podjęte rozważania mają charakter oryginalny. Efektem opracowania jest konstrukcja koncepcji kompleksowej oferty obszaru turystycznego.
Zasady cytowania
Wskaźniki altmetryczne
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.