Data publikacji : 2019-04-12

Rozwój edukacji logistycznej jako przykład dostosowywania szkolnictwa wyższego w Polsce do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy

Barbara Kos



Robert Tomanek



Abstrakt

Rozwój współczesnej gospodarki zależy od sprawności złożonych, globalnych łańcuchów logistycznych. W logistyce wykorzystuje się nowoczesne zarządzanie i technologie telematyczne, a podstawą wzrostu sprawności i efektywności łańcuchów logistycznych jest zarządzanie wiedzą. Szczególną rolę odgrywają tu wyższe uczelnie, które kształcą kadry dla sektora Transportu-Spedycji-Logistyki (TSL). Na podstawie danych zawartych w systemie POLON można stwierdzić, że kształcenie logistyczne jest powszechne — zwłaszcza na uczelniach ekonomicznych i technicznych. Wg polskich danych statystycznych absolwenci bardzo szybko znajdują pracą, a wynagrodzenia są wyższe od przeciętnych. Aktywność uczelni wyższych w zakresie badań i kształcenia na potrzeby logistyki jest czynnikiem wzrostu konkurencyjności tego sektora gospodarki. Konieczne jest jednak doskonalenie programów studiów — korzystanie z wiedzy praktyków i wyników badań naukowych.

Słowa kluczowe:

edukacja w zakresie logistyki, rynek pracy, zatrudnienie absolwentów



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Kos, B., & Tomanek, R. (2019). Rozwój edukacji logistycznej jako przykład dostosowywania szkolnictwa wyższego w Polsce do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 16(4), 89–97. https://doi.org/10.56583/br.49

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP