Data publikacji : 2016-07-15

Uwarunkowania rozwoju a wizerunek miasta. Przykład Łodzi

Paulina Tobiasz-Lis



Abstrakt

Nowe koncepcje rozwoju lokalnego i regionalnego, coraz większe znaczenie przypisują relacjom społecznym i terytorialnym. Znajomość emocjonalnego stosunku użytkowników do przestrzeni wydaje się kluczowa z perspektywy tworzenia i realizacji strategii rozwoju miast i regionów, w tym kształtowania ich wizerunku, który uznaje się za jeden z elementów szeroko pojętego kapitału terytorialnego. Badania nad sposobem postrzegania przestrzeni i samej przestrzeni doświadczanej przez człowieka prowadzone są przez przedstawicieli różnych dyscyplin społecznych, w tym geografii, od drugiej połowy XX wieku. Wobec dynamicznych przemian, a także nowych sposobów doświadczania przestrzeni przez człowieka, które obserwujemy współcześnie, potencjał geografii percepcji jako jednej z naukowych perspektyw oglądu współczesnego świata, jest ciągle istotny. Celem artykułu jest ocena kształtowania wizerunku Łodzi w latach 2005–2014 na tle uwarunkowań współczesnego rozwoju miasta. Działania podejmowane przez lokalne władze zestawiono z wynikami badań dotyczących społecznej percepcji Łodzi prowadzonych w latach 2004–2014. Na tej podstawie można wysunąć wnioski o stosunkowo trwałym charakterze negatywnych wyobrażeń na temat Łodzi i powolnych, pozytywnych zmianach w tym zakresie dzięki konsekwentnym i skoordynowanym działaniom skoncentrowanym wokół realizacji strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź.

Słowa kluczowe:

percepcja przestrzeni, wyobrażenie i tożsamość miasta, transformacja gospodarcza i polityczna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Tobiasz-Lis, P. (2016). Uwarunkowania rozwoju a wizerunek miasta. Przykład Łodzi. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 14(2), 85–94. https://doi.org/10.56583/br.608

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP