Projekty dla osiągnięcia pożądanej różnorodności i skali efektów wynikowych wymagają równocześnie wykorzystania dużego nakładu wiedzy, kapitału ludzkiego, czy też zasobów finansowych. W zakresie identyfikacji projektów często pomijane są kwestie: odniesienia pomysłu na projekt do istniejących warunków wewnętrznych i zewnętrznych, wstępnych analiz zapotrzebowania na dane produkty projektu, czy też potencjalnej dostępności zasobów możliwych do wykorzystania jako nakłady w projekcie. Brakuje też wiedzy i doświadczenia w zakresie stosowania technik generowania pomysłów na projekty i ich oceny, czego bardzo częstym przejawem są niezbyt oryginalne propozycje projektów, a także naśladowanie rozwiązań wynikających z doświadczenia innych organizacji, bez uwzględnienia specyfiki istniejących warunków wewnętrznych i zewnętrznych. Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących oceny skuteczności różnego rodzaju form projektów aktywizujących osoby w trudnej sytuacji na śląskim rynku pracy przez uczestników projektów.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.