Według Komisji Europejskiej w transporcie miejskim niezbędne jest zmniejszenie o połowę liczby samochodów o napędzie konwencjonalnym do 2030 r., eliminacja ich z miast do 2050 r., a także osiągnięcie zasadniczo wolnej od emisji CO2 logistyki w dużych ośrodkach miejskich do 2030 r. Wobec znacznego wzrostu wskaźnika motoryzacji indywidualnej odpowiednio zorganizowany system transportowy, obejmujący sieci dróg, transport zbiorowy, ścieżki rowerowe, ciągi piesze, systemy parkingowe itp., sprzyja właściwemu rozwojowi miast. Celem artykułu jest zaprezentowanie procesu implementacji lokalnych projektów rozwojowych na przykładzie projektu CIVITAS DYN@MO realizowanego obecnie przez gdyński samorząd, w kontekście potrzeby równoważenia mobilności. Dokonano tego w oparciu o dostępne dokumenty i dane źródłowe, a także cząstkowe wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w formie wywiadu za pomocą kwestionariusza ankiety. Sformułowano hipotezę badawczą, że przedsiębiorcy i pracownicy lokali handlowo-usługowych znajdujących się przy ulicy Świętojańskiej w Gdyni oczekują zmian i jednocześnie są sceptyczni w odniesieniu do planowanej reorganizacji ruchu w tej lokalizacji.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.