Data publikacji : 2015-10-27

Strategiczna Karta Wyników w szkolnictwie wyższym — przykład Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Joanna Świerk



Magdalena Mulawa



Abstrakt

Strategiczna Karta Wyników opracowana przez Kaplana i Nortona przekłada strategię na wymierne i mierzalne cele pogrupowane w czterech perspektywach: finansowej, klienta, procesów wewnętrznych, wiedzy i rozwoju. Zaproponowane perspektywy mogą być modyfikowane, sukcesywnie rozbudowywane o kolejne oraz dostosowywane do specyfiki konkretnego podmiotu. Popularne narzędzie jakim jest Strategiczna Karta Wyników tłumaczy i ułatwia zrozumienie strategii, a tym samym również misji i wizji. Strategiczna Karta Wyników zyskuje obecnie coraz większą popularność i zainteresowanie. Liczba i obszary jej wdrożeń stale rosną, o czym świadczą jej liczne zastosowania m.in. w benchmarku, budżetowaniu, w zarządzaniu przez jakość czy zarządzaniu kosztami. Uniwersalność Strategicznej Karty Wyników umożliwia również jej przystosowanie do potrzeb szkół wyższych. Artykuł prezentuje implementację modelu Strategicznej Karty Wyników na przykładzie Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.

Słowa kluczowe:

Strategiczna Karta Wyników, planowanie strategiczne, zarządzanie, szkolnictwo wyższe



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Świerk, J., & Mulawa, M. (2015). Strategiczna Karta Wyników w szkolnictwie wyższym — przykład Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 13(3), 169–178. https://doi.org/10.56583/br.747

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP