Strategiczna Karta Wyników opracowana przez Kaplana i Nortona przekłada strategię na wymierne i mierzalne cele pogrupowane w czterech perspektywach: finansowej, klienta, procesów wewnętrznych, wiedzy i rozwoju. Zaproponowane perspektywy mogą być modyfikowane, sukcesywnie rozbudowywane o kolejne oraz dostosowywane do specyfiki konkretnego podmiotu. Popularne narzędzie jakim jest Strategiczna Karta Wyników tłumaczy i ułatwia zrozumienie strategii, a tym samym również misji i wizji. Strategiczna Karta Wyników zyskuje obecnie coraz większą popularność i zainteresowanie. Liczba i obszary jej wdrożeń stale rosną, o czym świadczą jej liczne zastosowania m.in. w benchmarku, budżetowaniu, w zarządzaniu przez jakość czy zarządzaniu kosztami. Uniwersalność Strategicznej Karty Wyników umożliwia również jej przystosowanie do potrzeb szkół wyższych. Artykuł prezentuje implementację modelu Strategicznej Karty Wyników na przykładzie Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.