W ostatnich latach uległy zmianie technologie opracowania, wydawania i wizualizacji map, powstały nowe formy ich prezentacji. Dzięki udostępnianiu map na urządzeniach mobilnych znacznie poszerza się krąg ich użytkowników, co może być wykorzystane w szeroko rozumianej promocji. Decydują o tym m.in.: funkcja użytkowa map, masowość i powszechność ich użytkowania, wizualizacja map na różnych nośnikach informacji, a także multimedialność i interaktywność nowoczesnych map elektronicznych. Celem artykułu jest wykazanie przydatności współczesnych produktów kartograficznych w promocji turystyki. Problem zostanie przedstawiony w oparciu o zmieniające się funkcje współczesnych map, na przykładzie Roztocza. Mapy wzbudzają u turysty zainteresowanie regionem turystycznym, pokazują jego walory i atrakcje, skutecznie zachęcają do przyjazdu i zwiedzenia regionu oraz kreują jego pozytywny wizerunek. Oddziaływanie map na odbiorców jest skuteczniejsze dzięki prezentacji treści promocyjnych z zastosowaniem nowoczesnych form przekazu kartograficznego. Dzięki różnym rodzajom opracowań kartograficznych Roztocze jest promowane zarówno w przestrzeni wirtualnej (internetowej), jak i realnej (na tablicach informacyjnych w terenie). Licznie wydawane mapy turystyczne są dostępne na terenie całego kraju i poszerzają środki promocji turystyki w tym regionie.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.