Anderson Ch., The Long Tail, 10 I 2004, https://www.wired.com/2004/10/tail/.
Bendyk E., Bunt sieci, Warszawa 2012.
Bringing big data to the enterprise, https://www-01.ibm.com/software/data/bigdata/what-is-big-data.html.
Carr N., Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg, Gliwice 2013.
Deptuła T., Kto się boi BuzzFeed, http://www.press.pl/magazyn-press/artykul/37085,kto-sie-boi-buzzfeed.
Fidler R.F., Mediamorphosis: Understanding New Media, Thousand Oaks–London 1997.
Government Salaries Explorer, https://salaries.texastribune.org/#_rank_and_file.
Grzelak M., Liedel K., Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni. Zagrożenia i wyzwania dla Polski – zarys problemu, „Bezpieczeństwo Narodowe” 2012, nr 22.
Harford T., Big data: Are we making a big mistake?, 28 III 2014, https://www.ft.com/content/21a6e7d8-b479-11e3-a09a-00144feabdc0.
Hatalska N., Meshing, stacking i shifting, czyli multiscreening z innej perspektywy, 22 X 2014, http://hatalska.com/2014/10/22/meshing-stacking-i-shifting-czyli-multiscreening-z-innejperspektywy/.
Jackson M., Distracted. The Erosion of Attention and the Comming Dark Age, Amherst 2008.
Laney D. 3D data management: Controlling data volume, velocity and variety, „META Group Research Note” 2001, nr 6.
Lees C., Dolina Krzemowa i media: związek czy rozstanie?, 30 XII 2014, http://pl.ejo-online.eu/nowe-media/dolina-krzemowa-dziennikarstwo-zwiazek-czy-rozstanie.
Lees C., The Guardian: używanie danych w redakcji, 4 I 2016, http://pl.ejo-online.eu/nowe-media/the-guardian-uzywanie-danych-w-redakcjach.
Meyer P., The Vanishing Newspaper: Saving Journalism in the Information Age, Columbia 2004.
Multiscreen, https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/multiscreen.
Multiscreening: 70% polskich internautów korzysta z wielu ekranów – badanie Mindshare, 21 I 2016, http://www.marketing-news.pl/message.php?art=46471.
Mutter A.D., Big Data is a big deal for newspapers, 7 VIII 2012, http://newsosaur.blogspot.com/2012/08/big-data-is-big-deal-for-newspapers.html.
Nagel W., Multiscreen UX Design: Developing for a Multitude of Devices, Burlington 2016.
Nowy Marketing podsumowuje rok 2015: PR, http://nowymarketing.pl/a/8089,nowymarketing-podsumowuje-rok-2015-pr.
Nożewski J., Dual screening i pozorne uczestnictwo w debatach telewizyjnych, 17 XI 2016, http://pl.ejo-online.eu/etyka-dziennikarska/dual-screening-pozorne-uczestnictwo-debatachtelewizyjnych.
O’Neil D.X., Complete Scans of “What Went Wrong”: The Pulitzer Prize-Winning Special Section of the Miami Herald, December 20, 1992, 10 IX 2008, http://www.derivativeworks.com/2008/09/complete-scans.html.
ps [Paweł Stecht], Jak media wykorzystują dane o odbiorcach, 10 III 2016, http://pl.ejo-online.eu/dziennikarstwo-polityczne/zarzadzanie-jakoscia/jak-newsowe-media-wykorzystuja-dane-o- odbiorcach.
ps [Paweł Stecht], Naczelny Reutersa: dziennikarze i roboty nie są wrogami, wydawcy będą potrzebować jednych i drugich, 9 VII 2015, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/naczelny-reutersadziennikarze-i-roboty-nie-sa-wrogami-wydawcy-beda-potrzebowac-jednych-i-drugich.
ps [Paweł Stecht], Roboty mogą tworzyć informacje, ale nie zastąpią dziennikarzy, 9 VII 2015, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/roboty-moga-tworzyc-informacje-ale-nie-zastapiadziennikarzy-opinie.
ps [Paweł Stecht], Roboty tworzą kwartalnie 3 tys. tekstów dla Associated Press, 3 II 2015,http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/roboty-tworza-kwartalnie-3-tys-tekstow-dla-associatedpress.
Reuters Institute for the Study of Journalism, http://www.digitalnewsreport.org/.
Sawers P., Ophan: Inside the Guardian’s data-driven newsroom, 3 VII 2015, http://venturebeat.com/2015/07/03/ophan-inside-the-guardians-data-driven-newsroom/.
Siegle D., Facing Facebook: A Guide for Nonteens, “Gifted Child Today Magazine” 2011, nr 2.
DOI: https://doi.org/10.1177/107621751103400206
Stern R., Prywatna gazeta dla każdego, 7 VIII 2015, http://pl.ejo-online.eu/nowe-media/prywatna-gazeta-dla-kazdego.
Stray J., A full-text visualization of the Iraq War Logs, 10 XII 2010, http://jonathanstray.com/afull-text-visualization-of-the-iraq-war-logs.
Witkowski J., Statystyka oficjalna wobec wyzwań globalnych, „Wiadomości Statystyczne” 2014, nr 4/635.
DOI: https://doi.org/10.59139/ws.2014.04.1