Data publikacji : 2014-06-09

Ontologia informacji o przedsiębiorstwie na podstawie artykułów prasowych

Jan Andreasik



Abstrakt

W artykule przedstawiono ontologię wiadomości o przedsiębiorstwie OWF. Ontologia ta pozwala na analizę wiadomości prasowych dotyczących określonego przedsiębiorstwa. Celem tej analizy jest ustalenie jednej cechy, np. „przedsiębiorstwo jest liderem w branży”. Cecha ta, w terminologii ontologii formalnej polskiego filozofa Romana Ingardena, jest tzw. „własnością względną”. Autor konstruuje ontologię wiadomości OWF poprzez analogię do teorii przedmiotu indywidualnego, wykorzystując definicję formy „stosunku dwuczłonowego”. Analiza tekstów prasowych pozwoli na automatyczne pozyskiwanie informacji o aktualnym stanie przedsiębiorstwa w zakresie głównych zamierzeń strategicznych, co jest bardzo istotne dla potencjalnych inwestorów.

Słowa kluczowe:

ontologia informacji, OWF, Ingarden, artykuł prasowy



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Andreasik, J. (2014). Ontologia informacji o przedsiębiorstwie na podstawie artykułów prasowych. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 12(1), 23–31. https://doi.org/10.56583/br.1074

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP