Annuarium Statisticum Ecclesiae in Polonia. Dane za rok 2022, https://iskk.pl [dostęp: 10.06.2024].
Barlik J., Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Warszawa 2021.
Beinert W., Teologia i Urząd Nauczycielski, Wykład wygłoszony przez Autora 20 marca 1981 r. na Papieskim Wydziale Teologicznym w Krakowie, „Amalecta Cracoviensia” 1982, t. 15, s. 365-374.
Budzyński W., Public Relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Warszawa 2018.
Celej P., M. Kaczmarczyk, Public Relations Kościoła Katolickiego. Wybrane przykłady działań wizerunkowych ze szczególnym uwzględnieniem diecezji sosnowieckiej, „Problemy Komunikacji Społecznej” 2009, nr 1. s. 79-96.
Foley J.P., Bóg w globalnej wiosce. W rozmowie z Ulrichem Bobingerem, tłum. M. Rodkiewicz, Kraków 2002.
Frączek A., Public relations jako narzędzie komunikacji społecznej, „Studia Gdańskie. Wizje i Rzeczywistość” 2011, t. 8, s. 117-127.
Furman W., Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania, Rzeszów 2006.
Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego: po pandemii nastąpiło nieznaczne ożywienie życia sakramentalnego, 19.12.2023, https://dzieje.pl/dziedzictwo-kulturowe/instytut-statystyki-kosciolakatolickiego-po-pandemii-nastapilo-nieznaczne [dostęp: 08.06.2024].
Jan Paweł II, Pamięć i tożsamość, Kraków 2005.
Jarosz T., Public relations jako narzędzie duszpasterskiej działalności Kościoła, „Studia Salvatoriana Polonica” 2010, nr 4, s. 112-113.
Karczewski S., Pedofilią w Kościół. Oblicza kłamstwa, z Sebastianem Karczewskim rozmawia Michele Celli, Warszawa 2019.
Katechizm Kościoła katolickiego, Poznań 2009.
Kim W. Chan, Strategia błękitnego oceanu, Warszawa 2018.
Kocoń P., Public relations w przestrzeni publicznej, „Zarządzanie Publiczne” 2013, nr 1(21), s. 79-89.
Konieczny I., Compliance w kontroli zarządczej i wewnętrznej, „Obronność – Zeszyty Naukowe Wydziału Zarządzania i Dowodzenia Akademii Obrony Narodowej” 2012, nr 3, s. 93-103.
Konstytucja dogmatyczna o Kościele „Lumen gentium”, [w:] Sobór Watykański II. Konstytucje. Dekrety. Deklaracje. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002.
Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym „Gaudium et spes”, [w:] Sobór Watykański II. Konstytucje. Dekrety. Deklaracje. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002.
Kuciński M., Internet w Kościele – Kościół w internecie. Cyfrowa agora przestrzenią nowej ewangelizacji, Pelplin 2019.
Mączyńska E., Czym jest „Czarny Łabędź”, „Gazeta SGH”, 20.05.2020, https://gazeta.sgh.waw.pl/po-prostu-ekonomia/czym-jest-czarny-labedz [dostęp: 05.11.2023].
Misja i Wizja, [w:] Encyklopedia Zarządzania, https://mfiles.pl/pl/index.php/Misja_i_wizja [dostęp: 06.11.2023].
Noelle-Neumann E., Spirala milczenia, Poznań 2004.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w reklamie, Rzym 1997.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Instrukcja duszpasterska o środkach społecznego przekazu „Communio et progressio”, Watykan 1971.
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Instrukcja duszpasterska o przekazie społecznym „Aetatis novae”, Watykan 1992.
Prondzinski W., Rola proboszcza w budowaniu wizerunku Kościoła katolickiego na przykładzie parafii pw. św. Michała Archanioła w Lipuszu w latach 2002-2023, praca magisterska napisana pod kierunkiem dra Mateusza Kalety, Akademia Kultury Społecznej i Medialnej, Toruń 2024.
Przybysz M., Kreowanie wizerunku Kościoła w mediach za pomocą Public Relations i reklamy, [w:] Media w Kościele i Kościół w mediach, M. Przybysz, J. Kloch (red.), Katowice 2012, s. 11-50.
Public relations – jakie są jego główne założenia?, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-public-relationsjakie-sa-jego-glowne-zalozenia [dostęp: 06.06.2024].
Public relations, [w:] Encyklopedia Zarządzania, https://mfiles.pl/pl/index.php/Public_relations [dostęp: 06.06.2024].
Raport „Kościół w Polsce 2023”, 26.10.2023, https://www.ekai.pl/raport-kosciol-w-polsce-2023/ [dostęp: 07.06.2024].
Rozwadowska B., Public Relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002.
Sowiński S., Kościół w sferze publicznej. Pewna strategia i jej ograniczenia, „Chrześcijaństwo-Świat-Polityka” 2013/2014, nr 1/2 (15/16), s. 38-53.
Sulej M., Wpływ reklamy i „public relations” na wizerunek Kościoła w Polsce, „Warszawskie Studia Pastoralne UKSW” 2011, nr 13, s. 283-306.
Szczepaniak M., Agenda-setting i spirala milczenia a przepowiadanie słowa Bożego, „Teologia Praktyczna” 2014, t. 15, s. 81-93.
DOI: https://doi.org/10.14746/tp.2014.15.05
Tak źle nie było jeszcze nigdy. Napłynęły fatalne dane, https://www.money.pl/gospodarka/tak-zlenie-bylo-jeszcze-nigdy-naplynely-fatalne-dane-6998842205342688a.html [dostęp: 08.06.2024].
Taleb N.N., Czarny łabędź. Jak nieprzewidywalne zdarzenia rządzą naszym życiem, Poznań 2020.
Tkaczyk B., Leading Positive Organizational Change. Energize – Redesign – Gel, 2021.
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003023937
Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015.
Zając Ł., Definicje public relations, https://lukaszzajac.com/definicja-public-relations/ [dostęp: 13.10.2024].
Zygmunt A., Wizerunek Kościoła Katolickiego w Mediach, [w:] Współczesne media. Kryzys w mediach, t. 2, Hofman I., D. Kępa-Figura (red.), Lublin 2012.