Data publikacji : 2019-12-31

Pedagog specjalny w polityce oświatowej we współczesnej Polsce

Natalia Osińska



Abstrakt

Głównym celem artykułu jest analiza roli pedagoga specjalnego w zakresie polityki oświatowej we współczesnej Polsce. Rozważania odnoszą się więc do jego do statusu w prawie oświatowym, warunków formalnych jakie musi spełniać by nim zostać. Określono też zadania pedagoga specjalnego, głównie te, które go wyróżniają spośród innych profesji nauczycielskich. Artykuł porusza również kwestię kompetencji pedagoga specjalnego (np. kompetencje niezwykłe), które wiążą się nie tylko z pracą ze swoimi podopiecznymi, ale także ich rodzinami i instytucjami. Na końcu niniejszego artykułu przedstawione zostały cechy osobowości (np. cierpliwość, stanowczość, wytrwałość, itp.), które powinna posiadać osoba pracująca z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) i specjalnymi potrzebami rozwojowymi (SPR).

Słowa kluczowe:

pedagog specjalny, zadania pedagoga specjalnego, status pedagoga specjalnego, polityka oświatowa



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Osińska, N. (2019). Pedagog specjalny w polityce oświatowej we współczesnej Polsce. Facta Simonidis, 12(1), 193–215. https://doi.org/10.56583/fs.105

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP