W dobie rozwoju transportu lotniczego i występujących zagrożeń, organy odpowiedzialne za bezpieczeństwo transportu lotniczego na bieżąco opracowują nowe procedury i sposoby szkoleń. W celu ograniczenia zagrożeń, przewoźnicy regularnie szkolą swój personel pokładowy, który przed każdym rejsem jest zobowiązany poinstruować pasażerów o zasadach bezpieczeństwa. Czynnik ludzki jest bowiem przyczyną ok. 80% wypadków w lotnictwie. Celem artykułu jest prezentacja wybranych aspektów związanych ze szkoleniem personelu pokładowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na poprawę jakości bezpieczeństwa pasażerów odbywających podróże lotnicze. W artykule szczegółowej analizie porównawczej poddano jakość i rodzaj przeprowadzanych szkoleń przez linie lotnicze.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.