Adamus R., Prawo człowieka do poszanowania jego intymności a dostęp do legalnej pornografii – Glosa do wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka z 7.02.2022 r. w sprawie Chocholáč v. Słowacja, „Palestra”, 2023, nr 5, s. 127-137.
Areni C.S., Kim D., The Influence of Background Music on Shopping Behavior. Classical versus Top-Forty Music in a Wine Store, „Advances in Consumer Research”, 20 (1993), s. 336-340.
Augustynek A., Psychopatologia człowieka dorosłego, Warszawa 2015.
Carnes P., Od nałogu do miłości. Jak wyzwolić się z uzależnienia od seksu i odnaleźć prawdziwe uczucie, tłum. W. Sułecki, Poznań 2001.
Cicha D.A., Psychoterapia osób uzależnionych od pornografii, „Rynek – Społeczeństwo – Kultura”, 2019, nr 1 (32), s. 34-37.
Europejski Trybunał Prawa Człowieka. Orzecznictwo, t. 2: Prawo do życia i inne prawa, oprac. M.A. Nowicki, Kraków 2002.
Gilbert A., Sissy Remixed. Trans* Porno Remix and Constructing the Trans* Subject, „Transgender Studies Quarterly”, 7 (2020), no. 2, s. 222-236.
DOI: https://doi.org/10.1215/23289252-8143379
Grzegorzewska I., Cierpiałkowska L., Uzależnienia behawioralne, Warszawa 2018.
Habrat B., Koncepcje teoretyczne i pozycja nozologiczna tak zwanych nałogów behawioralnych, w: Zaburzenia uprawiania hazardu i inne tak zwane nałogi behawioralne, red. B. Habrat, Warszawa 2016, s. 15-54.
Kraus S.W., Krueger R.B., Briken P. i in., Compulsive Sexual Behaviour Disorder in the ICD-11, „World Psychiatry”, 2018, no. 17, s. 109-110.
DOI: https://doi.org/10.1002/wps.20499
Kraus S.W., Voon V., Potenza M.N., Should Compulsive Sexual Behavior be Considered an Addiction?, „Addiction”, 2016, no. 111, s. 2097-2106.
DOI: https://doi.org/10.1111/add.13297
Lew-Starowicz M., Patologiczna hiperseksualność, w: Zaburzenia uprawiania hazardu i inne tak zwane nałogi behawioralne, red. B. Habrat, Warszawa 2016, s. 305-349.
Lubman D.I., Yücel M., Pantelis C., Addiction, a Condition of Compulsive Behaviour? Neuroimaging and Neuropsychological Evidence of Inhibitory Dysregulation, „Addiction”, 2004, no. 99, s. 1491-1502.
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1360-0443.2004.00808.x
Momot M., Aspekty wykorzystania hipnozy oraz komunikacji pozawerbalnej w ujęciach psychotronicznym i psychomanipulacyjnym, „Wiedza Obronna”, 1-2 (2019), s. 188-202.
Musioł M., Przekaz podprogowy w procesie wychowania – dylematy, w: Manipulacja – media – edukacja, red. B. Siemieniecki, Toruń 2007, s. 543-551.
Niewiadomska I., Chwaszcz J., Kołodziej B. Śpila, Seks, Lublin 2005.
Nowicki M.A., Europejska konwencja praw człowieka. Wybór orzecznictwa, Warszawa 1999.
Olszewska E., Przekaz podprogowy w reklamie jako manipulacja i zagrożenie dla poczucia bezpieczeństwa konsumenta, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych”, 2013, nr 2 (168), s. 46-55.
DOI: https://doi.org/10.5604/1731-8157.1115434
Piątek K., Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń, w: Ewaluacja w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych, red. M. Piasecka, J. Kusztal, K. Piątek, Kraków 2022, s. 39-58.
Robot Sex, Social and Ethical Implications, eds. J. Danaher, N. McArthur, Cambridge 2017.
Roth K., Ciemna strona seksu. Gdy seks staje się nałogiem, tłum. M. Wojdak-Piątkowska, Sopot 2013.
Smolarek S., Reklama podprogowa – istota, mity, zagrożenia, „Zarządzanie Mediami”, 1 (3) (2013), s. 167-181.
Sternberg R.G., Psychologia poznawcza, tłum. E. Czerniawska, A. Matczak, Warszawa 2001.
Sulej M., Reklama podprogowa jako forma manipulacji, „Warszawskie Studia Pastoralne”, 12 (2010), s. 50-59.
Terelak J.F., Psychologiczne aspekty reklamy wizualnej, „Studia Psychologica”, 2004, nr 5, s. 293-311.
Trejderowski T., Socjotechnika. Podstawy manipulacji w praktyce, Warszawa 2009.
Vadapalli S.K., Kuss D.J., Sissy Hypno. Conceptualisation of Autogynephilic Persuasive Pornography (AGPP) and an Investigative Exploration of the Experiences of its Consumers, „Sexuality and Culture”, 28 (2023), s. 1-27 [online first].
DOI: https://doi.org/10.1007/s12119-023-10113-y
Witkowski T., Psychomanipulacje. Jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić, Wałbrzych 2000.
Wiśniewska M., Manipulowanie umysłem. Reforma procesu myślenia – pranie mózgu, „Wrocławskie Studia Erazmiańskie”, 2011, nr 5, s. 92-103.
Wójcik P., Reklama podprogowa jako narzędzie perswazji w komunikacji marketingowej, „Marketing i Rynek”, 2022, nr 3, s. 3-9.
DOI: https://doi.org/10.33226/1231-7853.2022.3.1
Zimbardo P.G., Leippe M.R., Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, tłum. P. Kwiatkowski, Poznań 2004.