Data publikacji : 2025-06-27

Brytyjskie medialne działania antysowieckie w Polsce (1947–1948)

Abstrakt

Eskalacja zimnej wojny zmusiła Zachód do zintensyfikowania wysiłków, by powstrzymać szerzenie się radzieckiej ideologii w państwach satelickich ZSRR. W tym samym czasie znaczące przemiany w mediach i kulturze, w szczególności rosnąca popularność radia, sprawiły, że rywalizacja między blokami coraz wyraźniej toczyła się na polu informacyjnym. Propaganda stała się kluczowym narzędziem; nowo utworzony Departament Badań Informacyjnych doskonale rozumiał ten fakt i wykorzystywał wszystkie dostępne kanały, by promować zachodni styl życia. Celem niniejszego opracowania jest ukazanie zakresu brytyjskiej propagandy okresu zimnej wojny w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności politycznej Ambasady Brytyjskiej w Warszawie oraz Departamentu Północnego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, a także jej powiązań z działalnością British Council.

Słowa kluczowe:

zwalczanie komunizmu, stosunki polsko-brytyjskie, zimna wojna, propaganda medialna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Gdaniec, E. (2025). Brytyjskie medialne działania antysowieckie w Polsce (1947–1948). Facta Simonidis, 18(1), 275–292. https://doi.org/10.56583/fs.2320

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP