Data publikacji : 2025-06-27

Prokrastynacja akademicka w kontekście pisania prac dyplomowych przez pokolenie Z

Abstrakt

Przedmiotem analizy są deklaracje studentów z pokolenia Z dotyczące prokrastynacji podczas pisania pracy dyplomowej. Celem badania jest poznanie deklaratywnego poziomu stresu studentów i ich subiektywnej oceny wpływu prokrastynacji, a także ustalenie, czy seminarzyści utrzymują regularny kontakt z promotorami i czy samodzielnie wybierali temat pracy. Badanie przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety wśród 212 studentów kończących studia magisterskie. Wyniki wskazują, że studenci odkładający pisanie pracy częściej oceniają swój poziom stresu jako wysoki i postrzegają wpływ prokrastynacji jako negatywny. Nasilenie prokrastynacji częściej dotyczyło osób mających sporadyczny lub żaden kontakt z promotorem. Natomiast studenci samodzielnie wybierający temat rzadziej wskazywali trudności z koncentracją i deklarowali niższy poziom prokrastynacji.

Słowa kluczowe:

pokolenie Z, prokrastynacja, prokrastynacja akademicka, praca dyplomowa, studenci



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF
ePUB
HTML

Zasady cytowania

Hrehorowicz, A., & Jabłońska, A. (2025). Prokrastynacja akademicka w kontekście pisania prac dyplomowych przez pokolenie Z. Facta Simonidis, 18(1), 121–139. https://doi.org/10.56583/fs.2592

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP