Abidin D., Sembiring D.A., Nofirman N, Setiawan A., Vanchapo A.R., The Analysis Of Relationship Between Students Academic Procrastination Behavior And Students Learning Motivation, „Mudir: Jurnal Manajemen Pendidikan”, 5 (2023), nr 1, s. 200–204.
Berzyn A., Kozieł J., Sprawozdanie z badań „Przebaczenie sobie jako predyktor prokrastynacji w czasie pandemii COVID-19. Badania wśród nauczycieli”, „Zeszyty Studenckiego Ruchu Naukowego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach”, 30 (2021), cz. 1, s. 13–22.
Beutel M.E., Klein E.M., Aufenanger S., Brähler E., Dreier N., Müller K.W. i in., Procrastination, Distress and Life Satisfaction across the Age Range – A German Representative Community Study, „PLoS ONE”, 11 (2016), nr 2, e0148054, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0148054.
DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0148054
Bytamar J.M., Saed O., Khakpoor S., Emotion Regulation Difficulties and Academic Procrastination, „Frontiers in Psychology”, 11 (2020), 11, https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.524588.
DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.524588
Caratıquıt K.D., Caratıquıt L.J.C., Influence of Social Media Addiction on Academic Achievement in Distance Learning: Intervening Role of Academic Procrastination, „Turkish Online Journal of Distance Education”, 24 (2023), nr 1, s. 1–19.
DOI: https://doi.org/10.17718/tojde.1060563
Czerniawska M., Prokrastynacja akademicka: przyczyny, konsekwencje i strategie łagodzenia, „Akademia Zarządzania”, 7 (2023), nr 4, s. 8–22, http://dx.doi.org/10.24427/az-2023-0052.
Dolot A., The Characteristic of Generation Z, „E-mentor”, 2018, nr 2(74), s. 45–50, https://www.doi.org/10.15219/em74.1351.
Ferrari J.R., Dysfunctional Procrastination and Its Relationship with Self-Esteem, Interpersonal Dependency, and Self-Defeating Behaviors, „Personality & Individual Differences”, 17 (1994), nr 5, s. 673–675, https://doi.org/10.1016/0191-8869(94)90140-6.
DOI: https://doi.org/10.1016/0191-8869(94)90140-6
Ferrari J.R., Pychyl T.A., “If I Wait My Partner Will Do It”: The Role of Conscientiousness as a Mediator in the Relation of Academic Procrastination and Perceived Social Loafing, „North American Journal of Psychology”, 14 (2012), nr 1, s. 13–24.
Hrehorowicz A., Postawy pokolenia Z wobec obywatelskości, Toruń 2021.
Hysa B., Zarządzanie różnorodnością pokoleniową, „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie”, 97 (2016), s. 385–398.
Jaworska E., Przyczyny i konsekwencje prokrastynacji akademickiej, „Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica”, 2013, nr 72, s. 63–72.
Jopkiewicz A., Jopkiewicz M., Wpływ kwarantanny na prokrastynację wśród studentów polskich uczelni medycznych – Teoretyczne założenia projektu badawczego, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika”, 23 (2021), s. 37–47, https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.6277.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.6277
Madej M., Poczucie wypalenia wśród studentów piszących prace dyplomowe, „Ogrody Nauk i Sztuk”, 14 (2024), nr 14, s. 87–102, https://doi.org/10.15503/onis2024.87.102.
DOI: https://doi.org/10.15503/onis2024.87.102
Munifah M., Salwa L.A., Fitri D.R., Siregar N.I., Safitri P.A., Ainunnisa S.R.,Hidayat F., Tawhid Education in Overcoming Bullying Cases in Generation Z Adolescents: Prevention and Recovery Strategies, „Solo Universal Journal of Islamic Education and Multiculturalism”, 2 (2024), nr 2, s. 119–134, https://doi.org/10.61455/sujiem.v2i02.158.
DOI: https://doi.org/10.61455/sujiem.v2i02.158
Paszkowska-Rogacz J., Poraj G., Indywidualne właściwości a tendencja do prokrastynacji u studentów, „Psychologia Wychowawcza”, 54 (2018), nr 12, s. 108–121, http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0011.7859.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.7859
Przybylski B., Pokolenie X, Y oraz Z. Próba uporządkowania ram czasowych i etykiet pokoleniowych, „Pedagogika Społeczna”, 22 (2023), nr 3(89), s. 27–44.
Salguero-Pazos M.R., Reyes-de-Cózar S., Interventions to Reduce Academic Procrastination: A Systematic Review, „International Journal of Educational Research”, 121 (2023), 102228, https://doi.org/10.1016/j.ijer.2023.102228.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2023.102228
Senécal R., Koestner R.J., Vallerand R.J., Self-Regulation and Academic Procrastination, „The Journal of Social Psychology”, 135 (1995), nr 5, s. 607–619.
DOI: https://doi.org/10.1080/00224545.1995.9712234
Sojka G., Stres związany z pisaniem pracy dyplomowej: opracowanie kwestionariusza i internetowej interwencji psychologicznej w formie czat bota „e-promotor”, praca magisterska, Uniwersytet SWPS, 2019, https://doi.org/10.13140/RG.2.2.19234.38088.
Sorokosz I., Generacja Z – oczekiwania edukacyjne na poziomie szkoły wyższej, „Rozprawy Naukowe i Zawodowe ANS w Elblągu”, 2023, nr 1, s. 11–24.
Sparfeldt J.R., Schwabe S., Academic Procrastination Mediates the Relation Between Conscientiousness and Academic Achievement, „Personality and Individual Differences”, 218 (2024), 112466, https://doi.org/10.1016/j.paid.2023.112466.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.paid.2023.112466
Steel P., The Nature of Procrastination: A Meta-Analytic and Theoretical Review of Quintessential Self-Regulatory Failure, „Psychological Bulletin”, 133 (2007), nr 1, s. 65–94, https://doi.org/10.1037/0033-2909.133.1.65.
DOI: https://doi.org/10.1037/0033-2909.133.1.65
Stępień M., Topolewska E., Style tożsamości w ujęciu Berzonsky’ego a prokrastynacja, w: Młoda psychologia, 2, red. W.E. Topolewska, E. Skimina, S. Skrzek, Warszawa 2014, s. 145–159.
Szczepara A., Zarządzanie sobą w czasie a zjawisko prokrastynacji, „Management & Quality/Zarządzanie i Jakość”, 6 (2024), nr 1, s. 185–197.
Turner M., Hodis F.A., A Systematic Review of Interventions to Reduce Academic Procrastination and Implications for Instructor-Based Classroom Interventions, „Educational Psychology Review”, 35 (2023), nr 4, artykuł 118, https://doi.org/10.1007/s10648-023-09838-x.
DOI: https://doi.org/10.1007/s10648-023-09838-x
Twenge J.M., Pokolenia. Prawdziwe różnice między pokoleniami X, Y, Z, Baby boomersami i cichym pokoleniem oraz co one oznaczają dla przyszłości zachodniego świata, tłum. A. Nowak-Młynikowska, Sopot 2024.
Wontorczyk A., Englert-Bator A., Prokrastynacja i nieuczciwość akademicka jako współczesne formy transformacji życia społecznego, „Transformations/Transformacje”, 2018, nr 1/2(96/97), s. 253–267.
Zarei L., Khoshouei M.S., Relationship of Academic Procrastination with Metacognitive Beliefs, Emotion Regulation and Tolerance of Ambiguity in University Students, „Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education”, 22 (2023), nr 3, s. 113–130.
Zarrin S.A., Paixao M.P., Gracia E., Prediction of Academic Procrastination by Fear of Failure and Self-Regulation, „Educational Sciences: Theory and Practice”, 20 (2020), nr 3, s. 34–43, http://dx.doi.org/10.12738/jestp.2020.3.003.
Zavodna L.S., Falch T. (eds.), Teaching Generation Snowflakes: New Challenges and Opportunities, Prague 2022.
Znajmiecka-Sikora M., Łysio A., Prokrastynacja akademicka – uwarunkowania osobowe i rodzinne, „E-mentor”, 2016, nr 4(66), s. 26–32, https://www.doi.org/10.15219/em66.1261.
DOI: https://doi.org/10.15219/em66.1261
Znajmiecka-Sikora M., Wiktorowicz J., Sałagacka M., Łysio A., Analiza związku między perspektywą postrzegania czasu a prokrastynacją akademicką, „E-mentor”, 2019, nr 2(79), s. 26–32, https://www.doi.org/10.15219/em79.1409.
DOI: https://doi.org/10.15219/em79.1409