Borowska-Reutt J., Aktywność i zaangażowanie uczniów we własny proces edukacji jako warunek ich wszechstronnego rozwoju i osiągnięcia kompetencji niezbędnych w dorosłym życiu, „Zarządzanie Publiczne. Zeszyty Naukowe Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego”, 2016, nr 2(34), s. 145-154.
Braun K., Teatr Polski 1939-89. Obszary wolności-obszary zniewolenia, Warszawa 1994.
Dworski M., Republic in Exile. Political Life of Polish Emigration in United Kingdom After Second World War, „Torun International Studies”, 2018, 1(10), s. 101-110, https://doi.org/10.12775/TIS.2017.008.
DOI: https://doi.org/10.12775/TSM.2017.008
Friszke A., Warszawa nad Tamizą. Z dziejów polskiej emigracji politycznej po drugiej wojnie światowej, Warszawa 1994.
Gruchała I., Stanula M., Dokumenty życia społecznego ze zbiorów Biblioteki Polskiej POSK w Londynie jako źródło do badań polskiego życia teatralnego na emigracji, „Toruńskie Studia Bibliologiczne”, 9 (2016), nr 2(17), s. 101-123, https://doi.org/10.12775/TSB.2016.022.
DOI: https://doi.org/10.12775/TSB.2016.022
Guzy-Steinke H., Wilk T., Uczeń i Teatr. Realia a poszukiwania możliwości realizacji edukacji teatralnej w szkole, Toruń 2009.
Habielski R., Życie społeczne i kulturalne emigracji, Warszawa 1999.
Hausbrandt A., Teatr w społeczeństwie, Warszawa 1983.
Janik A., Edukacja teatralna. O jej potrzebie i formalnych możliwościach edukacji wczesnoszkolnej, w: Dziecko w sytuacjach uczenia się. Codzienność w poznawaniu świata i siebie, red. E. Jezierska-Wiejak, J. Malinowska, Wrocław 2017, s. 53-69.
Kalemba-Kasprzak E., Teatr Drugiej Emigracji, w: Dramat i teatr emigracyjny po roku 1939, red. E. Kalemba-Kasprzak, D. Ratajczakowa, Wrocław 1998, s. 23-88.
Kiec I., Teatr służebny polskiej emigracji po 1939 roku. Z dziejów idei, Poznań 1999.
Kiec I., Ratajczakowa D., Wachowski J. (red.), Teatr i dramat polskiej emigracji 1939-1989, Poznań 1994.
Kielanowski L., Teatr służebny, w: Polskie więzi kulturowe na obczyźnie, red. M. Paszkowski, Londyn 1986, s. 128.
Olczak, M., Trening twórczości – współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę, Kraków 2009.
Orzechowski E., Kosiński D., Teatr polski poza krajem, w: Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Teatr, widowisko, red. M. Fik, Warszawa 2000, s. 595-624.
Osiński Z., Wacław Radulski – „polskość nieprzekroczona”, w: Między Polską a światem, red. M. Fik, Warszawa 1992, s. 57-68.
Prykowska-Michalak K., Szymańska E., Teatr społeczny, interkulturowy, postmigrancki, „Pamiętnik Teatralny”, 69 (2020), nr 4, s. 85-102.
DOI: https://doi.org/10.36744/pt.463
Rabiński J., Dworski M. (red.), Słownik biograficzny polskiego państwa na uchodźstwie, t. 1, Lublin 2022.
Ratajczakowa D., Teatr Drugiej Emigracji, w: Leksykon kultury polskiej poza krajem od roku 1939, red. K. Dybciak, Z. Kudelski, Lublin 2000, s. 436-442.
Szczepańska M., Edukacja kulturalna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2000.
Szurlej-Kossowska S., Polska akcja kulturalna na terenie Londynu, „Wiadomości Polskie, Polityczne i Literackie”, 1 (1940), nr 22, s. 4.
Taborska H., Polska kultura artystyczna na emigracji – formy i modele jej propagowania w środowiskach brytyjskich, w: Rola dawnej i nowej emigracji w warunkach Unii Europejskiej, red. W. Lohman, Kraków 2006, s. 101-114.
Wysiński K.A., Teatr Polski ZASP w Londynie, w: Leksykon kultury polskiej poza krajem od roku 1939, red. K. Dybciak, Z. Kudelski, Lublin 2000, s. 442-444.
Wysiński K.A., Związek Artystów Scen Polskich 1950-1998, Warszawa 1998.
Żardecki W., Instruktor jako animator amatorskich zespołów teatralnych, w: Wybrane problemy animacji kulturalnej, red. J. Gajda, Lublin 1993, s. 26-40.