Data publikacji : 2024-12-31

Reklama bazująca na emocjach odbiorców w świetle prawa polskiego

dr Agnieszka Kwiecień-Madej

https://orcid.org/0000-0002-6123-1449

Abstrakt

Przedmiotem opracowania są prawne aspekty reklamy bazującej na emocjach. Oprócz aktualnie obowiązujących w tym zakresie przepisów dotyczących m.in. zwalczania nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy oraz ochrony małoletnich odbiorców przekazu handlowego w artykule omówione zostały przykłady samoregulacji rynku reklamy odnoszące się do przedmiotowego zagadnienia takie jak Kodeks etyki reklamy. Szczególną uwagę zwrócono na wykorzystywane współcześnie neuromarketing i neurodesign – narzędzia służące badaniu emocjonalnych reakcji odbiorców reklamy, które umożliwiają również wywieranie wpływu na ich zachowania. Omówiono także problematykę reklamy szokującej jako techniki prowadzenia działalności reklamowej oraz kampanii społecznych.

Słowa kluczowe:

reklama, prawo, emocje, neuromarketing, shockvertising



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kwiecień-Madej, A. (2024). Reklama bazująca na emocjach odbiorców w świetle prawa polskiego. Facta Simonidis, 17(3), 241–254. https://doi.org/10.56583/fs.2661

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP