Dołhasz M., Specyfika reklamy kontrowersyjnej w oparciu o wybrane przykłady reklamy telewizyjnej w Polsce, „Eruditio et Ars”, 4 (2022), nr 1, s. 107-124.
Gawroński S., Reklama polityczna, w: Komunikowanie polityczne w teorii i praktyce, red. P. Kuca, W. Furman, Rzeszów 2023, s. 35-43.
Gregor B., Wdowiak Ł., Istota oraz metody badan neuromarketingowych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, 2016, nr 459, s. 50-61.
Grzybczyk K., Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020.
Konieczna A., Szok narzędziem kampanii społecznych, w: Prace doktorantów UE. Problemy zarządzania współczesną firmą – teoria i przykłady, red. B. Iwankiewicz-Rak, Wrocław 2010, s. 160-172.
Kozłowska A., Reklama w procesie budowania doświadczeń konsumenta z marką, „Marketing i Rynek”, 22 (2015), nr 7, s. 12-17.
Kubiak K., Reklama jako zjawisko społeczne, w: Socjotechnika Reklamy, red. K. Kubiak, Warszawa 2016, s. 5-37.
Mirski A., Percepcja różnych rodzajów manipulacji, w: Manipulacja – pedagogiczno-społeczne aspekty, cz. 1: Interdyscyplinarne aspekty manipulacji, red. J. Aksman, Kraków 2010, s. 83-98.
Mortin C., Neuromarketing: The New Science of Consumer Behavior, „Society”, 48 (2011), s. 131-135, https://doi.org/10.1007/s12115-010-9408-1.
Nowińska E., Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilnoprawne, Warszawa 2002.
Osajda K. (red.), Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Komentarz, Warszawa 2019.
Pisarek W., O perswazji słów kilka, w: Sztuka perswazji. Socjologiczne, psychologiczne i lingwistyczne aspekty komunikowania perswazyjnego, red. R. Garpiel, K. Leszczyńska, Kraków 2004, s. 10-19.
Pożarowszczyk E., Co czuje mózg, gdy jemy ser? Neuromarketing w budowaniu marki sera żółtego, „Marketer+”, 2020, nr 5(43), s. 104-107.
Roszkowska J., Konopa M., Zasady neurodesignu. Jak zaprojektować opakowanie produktu, aby wywołać określone zachowania i emocje klienta, „Marketer+”, 2020, nr 5(43), s. 94-99.
Rudnicki S., Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka, „Monitor Prawniczy”, 1996, nr 1.
Rudny W., Emocje w procesach decyzyjnych na rynkach finansowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, 2016, nr 267, s. 163-174.
Sroczyński J., Reklama wywołująca lęk, w: Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania, red. M. Namysłowska, Warszawa 2022, s. 261-274.
Szczepanowska-Kozłowska K., Nowińska E., Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, wyd. 2, Warszawa 2022.
Ślęzak P., Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji, Katowice 2011.
Tischner A., Stasiuk K., Przeciętny normatywno-empiryczny konsument, czyli czego prawnik może dowiedzieć się od psychologa o zachowaniach rynkowych konsumenta i co z tą wiedzą zrobić?, w: Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania, red. M. Namysłowska, Warszawa 2022, s. 51-78.
Traple E., Preussner-Zamorska J., Interes konsumenta oraz instrumenty jego ochrony w dziedzinie reklamy, „Kwartalnik Prawa Prywatnego”, 5 (1996), nr 1, s. 5-15.