Emocje i sposoby ich wyrażania w tekstach publikowanych na łamach prasy są z jednej strony odzwierciedleniem stanowisk ich autorów (dziennikarzy, publicystów, komentatorów, właścicieli gazet, polityków), a z drugiej strony – poprzez komentowanie i przedstawianie takiego, a nie innego zagadnienia za pomocą językowego obrazu świata – konstruują obraz świata współczesnego, niekiedy też rekonstruują przeszłość i kształtują zbiorowe emocje. Te z kolei na drodze swoistego sprzężenia zwrotnego ponownie kształtują politykę. Szczególnie interesujące okazuje się skonfrontowanie tekstów na ten sam temat publikowanych w krajowej prasie opiniotwórczej („Newsweek” i „Polityka”) z prasą tabloidową („Fakt” i „Super Express”). Istotne są sposoby konstruowania na płaszczyźnie emocjonalnej obrazu rzeczywistości widocznego w przestrzeni mediów, funkcjonowanie emocji w społeczeństwie, a także sensy nadawane wypowiedziom i działaniom polityków.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.