Data publikacji : 2024-12-31

Emocje w komunikowaniu politycznym. Prasowy obraz emocji i polityki na przykładzie marszu 4 czerwca (2023)

Abstrakt

Emocje i sposoby ich wyrażania w tekstach publikowanych na łamach prasy są z jednej strony odzwierciedleniem stanowisk ich autorów (dziennikarzy, publicystów, komentatorów, właścicieli gazet, polityków), a z drugiej strony – poprzez komentowanie i przedstawianie takiego, a nie innego zagadnienia za pomocą językowego obrazu świata – konstruują obraz świata współczesnego, niekiedy też rekonstruują przeszłość i kształtują zbiorowe emocje. Te z kolei na drodze swoistego sprzężenia zwrotnego ponownie kształtują politykę. Szczególnie interesujące okazuje się skonfrontowanie tekstów na ten sam temat publikowanych w krajowej prasie opiniotwórczej („Newsweek” i „Polityka”) z prasą tabloidową („Fakt” i „Super Express”). Istotne są sposoby konstruowania na płaszczyźnie emocjonalnej obrazu rzeczywistości widocznego w przestrzeni mediów, funkcjonowanie emocji w społeczeństwie, a także sensy nadawane wypowiedziom i działaniom polityków.

Słowa kluczowe:

emocje i polityka, komunikowanie polityczne, komunikowanie publiczne, marsz 4 czerwca, prasa i polityka, media i polityka



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Bednarek, Z. (2024). Emocje w komunikowaniu politycznym. Prasowy obraz emocji i polityki na przykładzie marszu 4 czerwca (2023). Facta Simonidis, 17(3), 225–239. https://doi.org/10.56583/fs.2760

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP