Ackroyd S., Hughes J.A., Data collection in context, Harlow 1992.
Alderson J.C., Clapham C., Wall D., Language test construction and evaluation, Cambridge 1995.
Alderson J.C., Urquhart A.H., The effect of students’ academic discipline on their performance on ESP reading tests, „Language Testing”, 1985, no. 2.
DOI: https://doi.org/10.1177/026553228500200207
Arnaud P., Vocabulary and grammar: a multitrait-multimethod investigation, „AILA Review”, 6 (1989).
Bachman L.F., Fundamental considerations in language testing, Oxford 1990.
Bachman L.F., Modern language testing at the turn of the century: assuring that what we count counts, „Language Testing”, 2000, no. 1.
DOI: https://doi.org/10.1177/026553220001700101
Bachman L.F., Palmer A.S., Language testing in practice: designing and developing useful language tests, Oxford 1996.
Bachman L.F., Statistical analyses for language assessment, Cambridge 2004.
DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9780511667350
Brown J.D., Hudson T., Criterion-referenced language testing, Cambridge 2002.
DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781139524803
Brzeziński J., Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa 2000.
Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, wyd. 3, Warszawa 2002.
Campbell D.T., Fiske D.W., Convergent and discriminant validation by the multitrait-multimethod matrix, „Psychological Bulletin”, 1959, no. 2.
DOI: https://doi.org/10.1037/h0046016
Cochran W.G., Cox G.M., Experimental designs, New York 1957.
DOI: https://doi.org/10.1097/00010694-195711000-00018
Donnelly R.A., The complete idiot’s guide to statistics, Indianapolis 2004.
Ferguson G.A., Statistical analysis in psychology and education, New York 1971.
Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, tłum. M. Zagrodzki, Warszawa 1999.
Field A., Discovering statistics using SPSS, London 2005.
DOI: https://doi.org/10.53841/bpspag.2005.1.56.31
Fine H.B., College algebra, Providence 2005.
DOI: https://doi.org/10.1090/chel/354
Francuz P., Mackiewicz R., Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą: przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów, Lublin 2005.
Freedle R., Kostin I., The prediction of TOEFL reading comprehension item diffi culty for expository prose passages for three item types: main idea, inference, and supporting idea items, Research Report No. 93-13. Princeton 1993.
DOI: https://doi.org/10.1002/j.2333-8504.1993.tb01524.x
Kobayashi M., Method effects on reading comprehension test performance: text organization and response format, „Language Testing”, 2002, no. 2.
DOI: https://doi.org/10.1191/0265532202lt227oa
Koshy T., Discrete mathematics with applications, Burlington 2004.
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-012421180-3/50008-5
Malec W., Efekt metody w pomiarze sprawdzającym na przykładzie testowania kolokacji języka angielskiego, w: Uczenie się i egzamin w oczach uczniów, red. B. Niemierko, M.K. Szmigel, Kraków 2007.
Malec W/, The impact of item format on test performance in criterion-referenced assessment of collocations, KUL 2006 [PhD thesis].
Microsoft Excel, Version 11.5612.5606, Microsoft Corporation 2003.
Pavkov T.W., Pierce K.A., Do biegu, gotowi – start! Wprowadzenie do SPSS dla Windows, tłum. J. Buczny, Gdańsk 2005.
Radźko A., Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania w badaniach pedagogicznych, w: T. Pilch and T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
See, for example, p. 306 ff.
Shohamy E., Does the testing method make a difference? The case of reading comprehension, „Language Testing”, 1984, no. 2.
DOI: https://doi.org/10.1177/026553228400100203
SPSS for Windows, Release 14.0.0, SPSS Incorporated 2005.