Data publikacji : 2008-12-31

Sprawdzanie umiejętności w nauce języka: w stronę metodologii badania efektu metody

Wojciech Malec



Abstrakt

Artykuł podejmuje kwestię metodologii badania efektu metody w kontekście testów sprawdzających. Podczas gdy w tradycyjnych badaniach efektu metody w pomiarze różnicującym stosowana jest oparta na korelacjach macierz wielu cech – wielu metod, w przypadku pomiaru sprawdzającego kluczową rolę odgrywa istotność różnicy między średnimi, ponieważ trudność zadań testowych ma bezpośredni wpływ na decyzje klasyfikacyjne. Autor zwraca szczególną uwagę na strukturę eksperymentu oraz sposoby kontrolowania wpływu zmiennych zakłócających w planach z powtarzanym pomiarem.

Słowa kluczowe:

testowanie języka obcego, efekt metody, pomiar sprawdzający, plany z powtarzanym pomiarem



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Malec, W. (2008). Sprawdzanie umiejętności w nauce języka: w stronę metodologii badania efektu metody. Facta Simonidis, 1(1), 225–243. https://doi.org/10.56583/fs.333

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP