Data publikacji : 2020-12-31

Najnowsze reformy oświaty w Polsce i na Węgrzech – analiza porównawcza

Kristóf Velkey



Abstrakt

Celem opracowania jest przedstawienie głównych procesów reformowania węgierskiego systemu edukacji po 2010 r. i porównanie ich z reformą w polskim systemie oświaty, prowadzonej po 2015 r. Obydwa systemy oświaty mają wspólne cechy i pochodzenie, ale po upadku komunizmu rozwijały się inaczej. Jednak możemy zaobserwować wiele podobieństw w zakresie zmianach wprowadzanych w ostatnich latach. Najważniejszy wśród nich jest sposób jak te reformy zostały przygotowane i wdrożone. W obu przypadkach dominująca grupa polityczna postanowiła stworzyć oświatę w taki sposób, aby odpowiadała ich światopoglądowi i potrzebom politycznym.

Słowa kluczowe:

badanie porównawcze, polityka oświatowa, centralizacja, węgierski system oświaty, polska oświata, reforma edukacji



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Velkey , K. (2020). Najnowsze reformy oświaty w Polsce i na Węgrzech – analiza porównawcza. Facta Simonidis, 13(1), 311–327. https://doi.org/10.56583/fs.91

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP