Nastroje gospodarcze przedsiębiorców i konsumentów województwa lubelskiego w latach 2001–2007 charakteryzują się następującymi cechami: (1) tendencja do poprawy od początku nowego wieku. Chociaż w 2008 roku daje się zauważyć symptomy nieznacznego pogorszenia nastrojów, (2) wystąpienie szoku akcesyjnego w 2004 roku polegającego na zbytnim optymizmie wyrażającym się wzrostem wartości barometrów na początku roku i ich znacznym spadkiem pod koniec roku jako swoiste „odreagowanie” nie spełnionych w krótkim czasie nadziei, jakie zarówno przedsiębiorcy jak i konsumenci wiązali z wstąpieniem Polski do UE, (3) lepsze nastroje przedsiębiorców niż konsumentów, (4) wyższe wartości prognoz niż następujących kwartał później realizacji – swoista skłonność respondentów do optymizmu, (5) istotna statystycznie korelacja pomiędzy nastrojami gospodarczymi a wynikami gospodarki województwa, co sprawia, że barometry nastrojów gospodarczych mogą być dobrym narzędziem prognozowania sytuacji gospodarczej w regionie.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.