Abramowiczówna Z., Słownik grecko-polski tom I, Warszawa 1958.
Baldi D., W ojczyźnie Chrystusa, Kraków 1993.
Bednarz M., Łabuda P., Po drogach Ziemi Świętej Przewodnik, Tarnów 2016.
Bednarz M., Początek Znaków (J 2,1-12), P. Łabuda (red.), Krąg Biblijny 11, Tarnów 2009, s. 62-70.
Bednarz M., Zaręczyny i zawieranie związku małżeńskiego w Biblii, w: Stala J. (red.), Dzisiejsze aspiracje katechezy rodzinnej, Kielce 2005, s. 193-241.
Borkowska T., Rola Maryi w J 2,1–12, CTO 18 (2018) nr. 1, s. 7-22.
DOI: https://doi.org/10.18276/cto.2018.1-01
Brown R. E., I Bogiem było Słowo, Kraków 2010.
Brown R. E., The gospel according to John I-XII, Nowy Jork 1970.
DOI: https://doi.org/10.5040/9780300262025
Charlesworth J. H., Jesus and Archeology, Michigan 2006.
Chouraqui A., Życie codzienne ludzi Biblii, Warszawa 1995.
Czajkowski M, Maryja u progu i kresu dzieła Mesjasza (J 2, 1-11 i 19, 25-27), w: F. Gryglewicz (red.), Egzegeza Ewangelii św. Jana. Kluczowe teksty i tematy teologiczne, Lublin 1992.
De la Potterie I., Maryja w tajemnicy Przymierza, Częstochowa-Warszawa 2000.
De Vaux R., Instytucje Starego Testamentu, Poznań 2004.
Dębicki I., Hoszen hammiszpot, czyli, Prawo Żydowskie, Cambridge 1900.
Dobraczyński J., Ziemia Ewangelii, Warszawa 1983.
Fiensy D. A., Hawkins R. K., The Galilean Economy in the time of Jesus, Atlanta 2013.
DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctt1b7x6b4
Fossati M., Vignolo R., Kana początek znaków, ComP 27 (2007) nr 1, s. 20-30.
Gądecki S., Archeologia Biblijna tom I, Gniezno 1994.
Głuchowski R., I była tam Matka Jezusa (J 2,1-12) Dzieło oczyszczenia z grzechów, w: P. Łabuda (red.), Krąg Biblijny tom 29, Tarnów 2015, s. 28-36.
Gnilka J., Johannesevangelium, Monachium 1993.
Gnilka J., Teologia Nowego Testamentu, Kraków 2002.
Gourges M., Objawił swoją chwałę, ComP 27 (2007) nr 1, s. 9-19.
Górka B., Nikodem i jego kwestia (J 3,1-21), RBL 54 (2001) nr 3, s. 173-188.
DOI: https://doi.org/10.21906/rbl.3592
Grimes R. L., Rite out of Place, Oxford 2006.
DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780195301441.001.0001
Jan Paweł II, Komentarz do Ewangelii, Kraków 2011.
Jan Paweł II, Redemptor Hominis
Jasnos A., Mój Bóg. Obraz Boga u współczesnej młodzieży. Studium Katechetyczne, Lublin 2020.
Jurewicz O., Słownik grecko-polski tom I, Warszawa 2000.
Kasiłowski P., Wesele w Kanie Galilejskiej (J 2,1-11), StBob 6 (2006) z. 2, s. 123-148.
Keener C. S., Komentarz historyczno-kulturowy do Nowego Testamentu, Warszawa 2000.
Kilgallen J. J., Przewodnik po Ziemi Świętej według Nowego Testamentu, Warszawa 2000.
Klinkowski J., Analiza dramatyczna Ewangelii św. Jana, Legnica 2007.
Kręcidło J., Duch Święty i Jezus w Ewangelii świętego Jana, Częstochowa 2006.
Liew V. M., The wedding at Cana, Bloomington 2014.
Łabuda P., Od przyjścia do odejścia Pana Lectio Divina, Tarnów 2014.
Marecek P., Cud na weselu w Kanie Galilejskiej. Początek znaków Jezusa J 2,1-11, w: A. Kucz, A. Malina (red.), Interpretacja w dialogu. Tożsamość egzegezy biblijnej, Kielce 2005, s. 47-57.
Mendecki N., W której Kanie Galilejskiej odbywało się wesele (J 2,1-11)?, RBL 55 (2002) nr 2, s. 168-169.
DOI: https://doi.org/10.21906/rbl.1744
Mędala S., Ewangelia Św. Jana, Częstochowa 2010.
Mędala S., Problem struktury literackiej czwartej Ewangelii, RBL 46 (1993) nr 1, s. 11-17.
DOI: https://doi.org/10.21906/rbl.1020
Michaud J., Le signe de Cana dans son contexte johannigue, Montreal 1964, s. 86, w: W. Życiński, Tajemnica Matki Pana w tajemnicy przymierza symbolika I teologia J 2,1–12, RT 49 (2002) nr. 2, s. 111-122.
Mlakuzhyil G., Christocentric Literary-Dramatic Structure of John’s Gospel, Rzym 2011.
Nalewaj A., „Matka Jezusa” i „Niewiasta” jako tytuły Maryi w czwartej Ewangelii, RBL 63 (2010) nr. 1, s. 13-30.
DOI: https://doi.org/10.21906/rbl.158
Napiórkowski A. A., Maryja jest piękna. Zarys mariologii i maryjności, Kraków 2016
DOI: https://doi.org/10.15633/9788374385381
O’Connor J. M., Przewodnik po Ziemi Świętej, Warszawa 2001.
Paciorek, A., Ewangelia według św. Jana. Tłumaczenie, wstęp i komentarz, Lublin 2000.
Pałubicki W., Iluk J., Małżeństwo i rodzina w dawnym judaizmie i starożytnym chrześcijaństwie, Gdańsk 1995.
Pawlak L., Wybór narzeczonej a mohar narzeczonego w Starym Testamencie, w: W. Linke (red.), Trud w Panu nie jest daremny, Niepokalanów 2010.
Pecaric S. (red.), Talmud Babiloński, Kraków 2010.
Popowski R., Wielki Słownik grecko-polski Nowego Testamentu, Warszawa 2006.
Ratzinger J., Wzniosła Córa Syjonu, Poznań 2002.
Ravasi G., Tajemnica Boga, Kraków 2006
Rebić A., Przemiana wody w wino, ComP 27 (2007) nr 1, s. 31-37.
Richardson P., Building Jewish in the Roman East, Texas 2004.
DOI: https://doi.org/10.1163/9789047406501
Stasiuk P., Małżeństwo Żydów, G. Dzierżon (red.), Małżeństwo w Kościele katolickim oraz w czterech religiach niechrześcijańskich, Kraków 2014.
Streszczenie Doktoratu ks. dra Bogdana Misztala τί ἐμοὶ καὶ σοί, γύναι, Co Mnie i Tobie Niewiasto?, ŁST 20 (2011) nr. 1, 392-393.
DOI: https://doi.org/10.1590/S0104-07072011000200023
Szczepanowicz B., Atlas Roślin biblijnych, Kraków 2003.
Szymik S., Małżeństwo i rodzina w Biblii, w: G. Witaszek (red.), Życie społeczne w Biblii, Lublin 1997, s. 203-225.
Wiener N. H., Min D., Beyond Breaking the Glass: A Spiritual Guide to your Jewish Wedding: 2nd Edition, Nowy Jork 2013.
Witaszek G. (red.), Życie społeczne w Biblii, Lublin 1997.