Boyd D., It’s complicated. The social lives of networked teens, London 2014.
Chlewiński Z., Dojrzałość: osobowość, sumienie, religijność, Poznań 1991.
Czerkawski J., „Nowe nowe media” a katecheza Kościoła, „Roczniki Teologiczne” 2016, t. LXIII, z. 11, s. 223-234.
DOI: https://doi.org/10.18290/rt.2016.63.11-13
Denek K., Sens wartości w systemie edukacji narodowej, „Kultura – Przemiany – Edukacja” 2015, t. III.
Dobrołowicz J., Mediatyzacja współczesności a procesy socjalizacji i wychowania, „Pedagogia Christiana” 2014, nr 2/34, s. 137-150.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2014.027
Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2004.
Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Kraków 1999.
Gogołek W., Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Warszawa 2010.
Gruchoła M., Od pokolenia X do pokolenia Alfa – wartości mediów w: Wartości w mediach – Wartości mediów, t. II, red. I. Hoffman, red. D. Kępa-Figura, Lublin 2014.
Hayta A. B., A study on the of effects of social media on young consumers’ buying behaviors, „European Journal of Research on Education” 2013, nr 2, s. 65-74.
Hall S., red. Morley D., red. Chen K.H., Critical Dialogues in Cultural Studies, London and New York 1996.
Jarczyńska J., Tożsamość młodzieży w świecie mediów cyfrowych. Znaczenie i funkcje mediów cyfrowych w procesie kreowania tożsamości dorastającej młodzieży, Bydgoszcz 2021.
Kaplan A. M., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, „Business Horizons” 2010, nr 53, s. 59-68.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
Komorowska B., Śniadkowski M., Międzypokoleniowa transmisja wartości, „Scientific Biulletin of Chełm – Section of Pedagogy” 2016, nr 2, s. 67-82.
Kozak J., Dzieci postmoderny? Studium socjologiczne nad religijnością studentów, Sandomierz 2014.
Kozłowska A., Oddziaływanie mass mediów, Warszawa 2011.
Kozłowska A., Wpływ mass mediów na życie społeczne w: Wybrane problemy współczesnego świata w refleksji socjologicznej, E. Firlit, red. J. Gładys-Jakóbik, Warszawa 2006.
Król J., Człowiek w świecie mediów. Tożsamość jako towar w: Manipulacja – Media – Edukacja, B. Siemieniecki, Toruń 2007.
Kwieciński Z., Tropy-ślady-próby. Studia i szkice z pedagogiki pogranicza, Poznań-Olsztyn 2000.
Laskowska M., Komunikacja za pomocą social media – możliwości i zagrożenia. Zarys problematyki w: Komunikacja – (po)rozumienie – obecność społeczna, red. M. Biedroń, M. Wawrzak-Chodaczek, Toruń 2012.
Leoński W., Wykorzystanie mediów społecznościowych w CSR, „Studia Ekonomiczne” 2016, nr 300, s. 109-119.
Mariański J., Kondycja religijna i moralna młodzieży szkół średnich w latach 1988-1998-2005-2017 (Raport z ogólnopolskich badań socjologicznych), Toruń 2018.
Mariański J., Wartość/wartości, w: Leksykon socjologii moralności. Podstawy – teorie – badania – perspektywy, red. J. Mariański, Kraków 2015.
Mariański J., Wartości codzienne, sensotwórcze i ostateczne w świadomości maturzystów puławskich w: Małe miasta: codzienność, red. M. Zemło, Białystok – Głogów Małopolski – Supraśl 2019.
Mariański J., Sens życia w świadomości młodzieży szkół średnich, „Seminare. Poszukiwania naukowe” 1986, nr 8, s. 99-140.
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.1986.06
Morbitzer J., Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Kraków 2007.
Morbitzer J., O istocie medialności młodego pokolenia, „Neodidagmata” 2012, nr 33/34, s. 131-153.
Morbitzer J., O wychowaniu w świecie nowych mediów – zarys problematyki, „Labor et Educatio” 2014, nr 2, s. 119-143.
Morbitzer J., Świat wartości w internecie, „Konspekt (pismo AP w Krakowie)” 2004, nr 18, s. 49-53.
Nowak A., K. Krejtz, Internet z perspektywy nauk społecznych w: Społeczna przestrzeń Internetu, D. Batorski, M. Marody, red. A. Nowak, Warszawa 2006.
Obuchowska I., Adolescencja w: Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, B. Harwas-Napierała, red. J. Trempała, Warszawa 2000.
Olbrycht K., Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka jako osoby, Katowice 2000.
Piwowarski W., ABC katolickiej nauki społecznej. Wprowadzenie, podstawy, kierunki, Pelplin 1993.
Podgórski R. A., Homo socjologicus w strukturze wartości, Rzeszów 2008.
Puchała M., Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci w: Cyberświat – możliwości i zagrożenia, red. J. Bednarek, A. Andrzejewska, Warszawa 2009.
Rumiński A., Młodzież wobec lęku, w: Wychowanie dzieci i młodzieży na przełomie tysiącleci, red. A. Rumiński, M. Szymański, Kraków 1998.
Shurlakova N., Wojtkowiak M., Młodzi w social mediach – wybrane aspekty funkcjonowania polskich i rosyjskich studentów w E-sieci, „Zabawy i Zabawki Studia Antropologiczne, Rocznik Muzeum Zabawek i Zabawy” 2018, nr 16, s. 163-187.
Szafraniec K., Młodość jako wyłaniający się problem i nowa polityczna siła, „Nauka” 2012, nr 1, s. 101-122.
Szczepaniak K., Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych – refleksje metodologiczne, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica” 2012, nr 42, s. 83-112.
DOI: https://doi.org/10.18778/0208-600X.42.05
Szeluga-Romańska M., Facebook: zagmatwany świat relacji międzyludzkich w: Facebook: Oblicza i Dylematy, red. J. Kreft, Kraków 2017.
Szpunar M., Czym są nowe media – próba konceptualizacji, „Studia Medioznawcze” 2008, vol. 35, nr 4, s. 31-40.
Sztabiński F., Ankieta Internetowa (CAWI): czy rzeczywiście idealna technika? w: Ewaluacja wobec wyzwań stojących przed sektorem finansów publicznych, red. A. Haber, M. Szałaj, Warszawa 2009.
Sztompka P., Socjologiczne pojęcie wartości, w: Doktor honoris causa Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej Piotr Sztompka, Warszawa 2017.
Szymczyk J., Przemiany wartości Polaków. Wybrane aspekty i tendencje w: Społeczne i etyczne aspekty rozwoju społecznego, red. W. Jedynak, J. Kinal, Rzeszów 2015.
Szymczyk J., Socjologiczne rozumienie wartości w aspekcie relacjonistycznym, „Zeszyty Naukowe KUL” 2019, 62 nr 3(247), s. 35-54.
DOI: https://doi.org/10.31743/zn.2019.62.3.03
Tapscott D., Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Warszawa 2010.
Tatarkiewicz W., Parerga, Warszawa 1978.
Tomsia K., Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni internetu w: Całe życie w sieci, Szmigielska-Siuta B., Kraków 2008.
Tułowiecki D., Bez Boga, Kościoła i zasad? Studium socjologiczne nad religijnością młodzieży, Kraków 2012.
Wallace P., The psychology of the internet, New York 2016.
DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781139940962
Wyrostkiewicz M., Internet i (nie)moralność, Lublin 2015.