Agra-art Dom Aukcyjny. Aukcja dzieł sztuki. Niedziela 25 marca 2018, Warszawa [2018].
Błotnicka-Mazur E., Adam Marczyński około roku 1955 a mit wolności, w: Sztuka jako przestrzeń wolności? 23. Wschodni Salon Sztuki, red. E. Błotnicka-Mazur, W. Mendzelewski, J. Męderowicz, Lublin 2018, s. 47-55.
Chrobak J., Kalendarium, w: Adam Marczyński 1908-1985. Wystawa monograficzna, katalog wystawy w BWA w Krakowie, marzec-kwiecień 1985 roku, oprac. J. Chrobak, Kraków 1985, s. nlb.
Czekalski S., Unista nad morzem. O pejzażach morskich Władysława Strzemińskiego, w: Podróże artystyczne – artysta w podróży, red. R. Kasperowicz, J. Jaźwierski, M. Pastwa, Lublin 2010, s. 237-254.
Gładkowska E., Przeciw awangardzie, w: Wiek awangardy, red. L. Bieszczad, Kraków 2006, s. 341-348.
Grupa Krakowska 1932-1937, katalog wystawy w Pawilonie Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej – Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2 grudnia 2018 roku – 31 marca 2019 roku, red. B. Ilkosz, tłum. E. Macauley, Wrocław 2018.
Klee P., Wyznanie twórcy (1920), tłum. J. Maurin-Białostocka, w: Artyści o sztuce. Od Van Gogha do Picassa, wybór i oprac. E. Grabska, H. Morawska, Warszawa [1963], s. 295-300.
Kolonia artystyczna w Krzemieńcu nad Ikwą, katalog wystawy w Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu Dolnym, 11 lipca – 15 września 2010 roku, red. W. Odorowski, D. Seweryn-Puchalska, Kazimierz Dolny 2010.
Korduba P., Ludowość na sprzedaż. Towarzystwo Popierania Przemysłu Ludowego, Cepelia, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa 2013.
Księga przysłów, przypowieści i wyrażeń przysłowiowych polskich, zbiór i oprac. S. Adalberg, Warszawa 1889-1894.
Lameński L., Bractwo św. Łukasza, a.r. i Szczep Rogate Serce, czyli trzy różne wizje sztuki i sposoby jej urzeczywistniania, w: Rodzina w świecie współczesnym, red. M. Howorus-Czajka, K. Kaczor, A. Wierucka, Gdańsk 2011, s. 15-29.
Lübbren N., Rural Artists’ Colonies in Europe 1870-1910, Manchester 2001.
Marczyński P., Adam Marczyński – biografia rodzinna, w: Profesor Adam Marczyński i jego Pracownia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1948-1980. Artystyczne wpływy i kontynuacje, red. R. Oramus, Kraków [2019], s. 22-26.
Markowska A., Sztuka w Krzysztoforach. Między stylem a doświadczeniem, Cieszyn 2000.
Między Odrą a Wisłą 1890-1918. Fenomen kolonii artystycznych = Zwischen Oder und Weichsel 1890-1918. Das Phänomen der Künstlerkolonien, red. P. Wiater, tłum. T. Pryll, Jelenia Góra 2013.
Nowocześni a socrealizm, t. 1, katalog wystawy w Galerii Starmach w Krakowie, styczeń – luty 2000 roku, red. M. Świca, J. Chrobak, Kraków 2000.
Orłowska W., Słowo o plenerach i kolekcji, w: Awangarda w plenerze. Osieki i Łazy 1963-1981.
Polska awangarda II połowy XX wieku w kolekcji Muzeum w Koszalinie = Avant-Garde in Plein-Air. Osieki and Łazy 1963-1981. Polish Avant-Ggarde of the Mid-20th Century in the Collection of the Museum of Koszalin, oprac. R. Ziarkiewicz, tłum. J. Podlaszewski, C. Podlaszewski, D. O’Donowan, Koszalin 2008, s. 12-24.
Pronaszko Z., O ekspresjonizmie, „Maski”, 1918, nr 1, s. 15-16.
Rakowski T., Awangarda, wieś, ucieczka: państwo-miasto Daniela Rycharskiego, w: Miasta/Awangardy, red. A. Karpowicz, W. Parfianowicz, A. Wandzel, Warszawa 2018 (Communicare. Almanach Antropologiczny, t. 7), s. 139-152.
Stępień H., Udział w wystawach i konkursach, w: H. Stępień, Adam Marczyński, tłum. L. Przestaszewski, Warszawa 1959, s. 23-33.
Szablowska A.A., „Salon odrzuconych” I Ogólnopolskiej Wystawy Plastyki w 1950 r., „Biuletyn Historii Sztuki”, 79 (2017), nr 3, s. 567-606.
Włodarczyk W., Socrealizm. Sztuka polska w latach 1950-1954, Paryż 1986.