Batko A., Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Gliwice 2011.
Bednarek A., Wykładniki leksykalne ekwiwalencji. Analiza semantyczna wyrażeń typu „czyli”, Toruń 1987.
Bralczyk J., Wasilewski J., Język w mediach. Medialność języka, w: Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008, s. 379–401.
Burska K., Modyfikacje antroponimów jako chwyt marketingowy na fanpage’u Lidl Polska, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica”, 17 (2022), s. 3–19, https://doi.org/10.24917/20831765.17.1.
DOI: https://doi.org/10.24917/20831765.17.1
Dąbrowska A., Anusiewicz J. (red.), Język a Kultura, t. 13: Językowy obraz świata i kultura, Wrocław 2000.
Filip G., Gry językowe Jana Lama, Rzeszów 2003.
Filip G., Napędzane emocjami. Językowa kreacja marki, Rzeszów 2019.
Filip G., Patro-Kucab M. (red.), Radość. Aspekty językowo-kulturowe, Rzeszów 2015.
Grochowski M., Zarys leksykologii i leksykografii. Zagadnienia synchroniczne, Toruń 1982.
Grybosiowa A., Kleszczowa K., Granice synonimii a praktyka leksykograficzna, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego”, 50 (1994), s. 85–90.
Jaska E., Werenowska A., Promocja marki w mediach społecznościowych, „Handel Wewnętrzny”, 62 (2016), nr 2, s. 205–215.
Kacprzak A., Sztuka perswazji zaczyna od słowa, w: Język w marketingu, red. K. Michalewski, Łódź 2008, s. 69–73.
Klimczak R., E-branding wybranych marek samochodowych. Analiza pragmalingwistyczna, praca doktorska, Uniwersytet Rzeszowski, 2019.
Kłosińska A., Sobol E., Stankiewicz A., Wielki słownik frazeologiczny PWN z przysłowiami, Warszawa 2005.
Lewicki A.M., Obraz samochodu w sloganach reklamowych (reklama prasowa), w: Język a Kultura, t. 12: Stereotyp jako przedmiot lingwistyki. Teoria, metodologia, analizy empiryczne, red. J. Anusiewicz, J. Bartmiński, Wrocław 1998, s. 208–219.
Lewiński P.H., Retoryka reklamy, Wrocław 2008.
Majchrowska J., Dziesięć wykładów o języku reklamy, Rzeszów 2023.
Osowski B., Techniki ustanawiania ekwiwalencji w wybranych tekstach stylu urzędowego z XVII i XVIII wieku, „Poznańskie Studia Polonistyczne Seria Językoznawcza”, 28 (2021), nr 1, s. 101–108, https://doi.org/10.14746/pspsj.2021.28.1.7.
DOI: https://doi.org/10.14746/pspsj.2021.28.1.7
Prońko J., Wojtasiak B., Wstęp do teorii bezpieczeństwa, „Bezpieczeństwo i Technika Pożarnicza”, 49 (2018), nr 1, s. 34–48.
DOI: https://doi.org/10.12845/bitp.49.1.2018.3
Wiśniakowska L. (oprac.), Słownik wyrazów bliskoznacznych, Warszawa 2006.
Wrycza-Bekier J., Fast text: jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Gliwice 2016.
Zimny R., Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Warszawa 2008.