Data publikacji : 2024-12-31

Edukacja w cieniu wojny. Emocje związane z działalnością po 2022 roku centrów rosyjskich w Niemczech

dr hab. prof. Magdalena Żakowska

https://orcid.org/0000-0002-0273-3297

Abstrakt

Celem artykułu jest omówienie kontrowersji związanych z działalnością instytucji promujących kulturę rosyjską w Niemczech, finansowanych z budżetu Federacji Rosyjskiej. Autorka przedstawia kwestie, w jak dużym zakresie instytucje te poddawane są presji Kremla, a także do jakiego stopnia narażone są one z tego tytułu na społeczną krytykę w Niemczech. Zwraca uwagę także na proces tworzenia świadomości historycznej i kulturowej odbiorców oferty edukacyjnej centrów rosyjskich. Artykuł odwołuje się m.in. do definiowania i typologii pamięci historycznej w ujęciu Zheng Wanga oraz założeń edukacji obywatelskiej w Niemczech. Wymiar metodologiczny pracy bazuje na analizie ilościowej i jakościowej materiałów dotyczących działalności czterech rosyjskich centrów kulturowych (po części finansowanych przez fundację Russkij Mir) działających w Berlinie, Dreźnie, Norymberdze i Hamburgu.

Słowa kluczowe:

emocje, edukacja, pamięć historyczna, centra rosyjskie, Niemcy



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Żakowska, M. (2024). Edukacja w cieniu wojny. Emocje związane z działalnością po 2022 roku centrów rosyjskich w Niemczech. Facta Simonidis, 17(3), 159–177. https://doi.org/10.56583/fs.2639

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP