Data publikacji : 2024-12-31

Kształtowanie kompetencji społecznych wśród studentów kierunków medycznych w kontekście znaczenia rozwijania inteligencji emocjonalnej w edukacji. Przegląd literatury i autorskie badanie kwestionariuszowe

Abstrakt

Inteligencja emocjonalna uznawana jest za jedną z kompetencji niezbędnych w zawodach tzw. zaufania społecznego. Sprzyja efektywnemu realizowaniu zadań terapeutycznych przez specjalistów, umożliwia prowadzenie wrażliwego kulturowo wywiadu diagnostycznego, pozwala zadbać o do brostan psychiczny pacjentów, wzmacniając ich potencjał społeczny. W wielu badaniach stwierdzono istotne znaczenie inteligencji emocjonalnej dla rozwoju zawodowego studentów nauk medycznych. Analiza zebranych danych ilościowych przeprowadzona na jednej z lubelskich uczelni wśród studentów kierunku lekarskiego wskazuje na niezadowalający jej poziom u badanych bez względu na rok studiów. Wprowadzanie programów szkoleniowych i rozwijanie interwencji dydaktycznych skoncentrowanych na kształceniu kompetencji społecznych w edukacji wyższej jest niezbędne dla promowania opieki skoncentrowanej na pacjencie w społeczeństwie.

Słowa kluczowe:

inteligencja emocjonalna, trening kompetencji społecznych, szkolnictwo wyższe, opieka skoncentrowana na pacjencie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Rolińska, A. (2024). Kształtowanie kompetencji społecznych wśród studentów kierunków medycznych w kontekście znaczenia rozwijania inteligencji emocjonalnej w edukacji. Przegląd literatury i autorskie badanie kwestionariuszowe. Facta Simonidis, 17(2), 297–312. https://doi.org/10.56583/fs.2647

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP