Data publikacji : 2020-12-31

Kryzys demokracji i reformy edukacji w Polsce po 30 latach politycznej transformacji

Bogusław Śliwerski



Abstrakt

W artykule Autor wyjaśnia powody tzw. zdrady elit w kontekście fundamentalnych założeń ruchu Solidarności. Wskutek tego polskie społeczeństwo porzuciło demokrację deliberatywną i partycypacyjną. Autor analizuje jak edukacja, jako nauka i praktyka edukacji, wpasowuje się w demokratyzację polskiego państwa i społeczeństwa. Kluczowe znaczenie dla Autora ma postrzeganie edukacji jako powszechnego dobra, jako środowiska, instytucji i praktyki zarządzania, które uczestniczą w społeczeństwie demokratycznym. W okresie transformacji w Polsce w okresie od 1989 roku do 2019 edukacja nie stała się źródłem zachodzących zmian w kraju. Autor dokonuje krytycznej analizy polityki edukacyjnej w Polsce w czasie 30 lat politycznej transformacji.

Słowa kluczowe:

reformy edukacyjne, polityka oświatowa, pedagogika krytyczna, demokracja, opór, nadzór pedagogiczny



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Śliwerski , B. (2020). Kryzys demokracji i reformy edukacji w Polsce po 30 latach politycznej transformacji. Facta Simonidis, 13(1), 293–310. https://doi.org/10.56583/fs.90

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP