Bronfenbrenner U., The Ecology of Human Development. Experiments by Nature and Design, Cambridge, MA 1979.
DOI: https://doi.org/10.4159/9780674028845
Dahlberg G., Moss P., Pence A.R., Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki: języki oceny, tłum. K. Gawlicz, Wrocław 2013.
European Commission/EACEA/Eurydice, Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe – 2019 Edition. Luxembourg 2019, https://doi.org/10.2797/894279.
Gajewska G., Gajewska J., Współpraca z rodzicami. Wskazówki, programy, scenariusze spotkań, Zielona Góra 2012.
Jegier A., Opieka, wychowanie, edukacja w realiach polskich żłobków publicznych, „Kultura i Wychowanie”, 2024, nr 1/17, s. 55–65, https://doi.org/10.25312/2083-2923.17/2020_04aj.
DOI: https://doi.org/10.25312/2083-2923.17/2020_04aj
Jegier A., Rodzice sprzymierzeńcami w opiece i wychowaniu, w: Żłobek. Opieka i wychowanie, red. A. Jegier, Warszawa 2021, s. 205–213.
Karwowska-Struczyk M., Kim są dzieci, jak się uczą? – jakościowa analiza wywiadu z wychowawcami w żłobku, „Nauki o Wychowaniu”, 2017, nr 5(2), s. 65–83, https://doi.org/10.18778/2450-4491.05.05.
DOI: https://doi.org/10.18778/2450-4491.05.05
Kuszak K., Instytucje opieki nad małym dzieckiem w opinii młodych kobiet, „Problemy Opiekuńcze i Wychowawcze”, 2012, nr 10, s. 9–16.
Kuszak K., Sadowska K., Polish as a Social Language of a Child from a Migrant Family. Report from the Pilot Research Involving Nursery School Caregivers from Poznań, „Wychowanie w Rodzinie”, 30 (2023), nr 1, s. 79–95, https://doi.org/10.61905/wwr/175093.
DOI: https://doi.org/10.61905/wwr/175093
Mazur H., Żłobek – współpraca ze środowiskiem społecznym na rzecz wspierania dziecka i rodziny. Przykład łódzkich żłobków. „Nauki o Wychowaniu”, 5 (2017), nr 2, s. 176–184, https://doi.org/10.18778/2450-4491.05.11.
DOI: https://doi.org/10.18778/2450-4491.05.11
Mikler-Chwastek A., Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci. Dwulatki – program dla przedszkolnych grup żłobkowych, żłobków, klubów dziecięcych i domów, Warszawa 2013.
Sadowska K., U źródeł polskiej wczesnodziecięcej edukacji – proces kształtowania się „żłobka” do 1989 roku (próba syntezy), „Res Historica”, 2022, nr 53, s. 541–572, https://doi.org/10.17951/rh.2022.53.541-572.
DOI: https://doi.org/10.17951/rh.2022.53.541-572
Świdrak E., Funkcje żłobków polskich od zakończenia II wojny światowej do początków XXI wieku na przykładzie żłobków lubelskich, „Biuletyn Historii Wychowania”, 45 (2023), s. 61–80, https://doi.org/10.14746/bhw.2021.45.4.
DOI: https://doi.org/10.14746/bhw.2021.45.4
Telka L., Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków, Łódź 2009.