Cochen J., Statistical Power Analysis for the Behawioral Sciences, Burlington 2013.
Danielewicz A., Rola dyrektora szkoły w motywowaniu nauczycieli, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy”, seria: Edukacja – Rodzina – Społeczeństwo, 29 (2017), nr 2, s. 143-154.
Główny Urząd Statystyczny, Ludność według cech społecznych – wyniki wstępne, 2022, https://stat.gov.pl/spisy-powszechne/nsp-2021/nsp-2021-wyniki-wstepne/ludnosc-wedlug-cech-spolecznych-wyniki-wstepne-nsp-2021,2,1.html [dostęp: 18.12.2023].
Główny Urząd Statystyczny, Szkolnictwo wyższe i jego finanse w 2020 r., Warszawa-Gdańsk 2021.
Główny Urząd Statystyczny, Szkolnictwo wyższe w roku akademickim 2021/2022 – wyniki wstępne, 2021, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/szkolnictwo-wyzsze-w-roku-akademickim-20212022-wyniki-wstepne,8,8.html [dostęp: 18.12.2023].
Górniak J., Wachnicki J., Pierwsze kroki w analizie danych IBM SPSS STATISTICS, Kraków
Haczkowska A., Analiza trudności związanych z kodowaniem odpowiedzi na pytania otwarte i próba ich rozstrzygnięcia z pomocą psychologii poznawczej na przykładzie badania skojarzeń internautów z regionami Polski, „Nauki o Zarządzaniu. Management Sciences”, 2012, nr 2 (11),
s. 55-73.
Józefacka N.M., Kołek M.F., Arciszewska-Leszczuk A., Metodologia i statystyka, t. 1: Przewodnik naukowego turysty, Warszawa 2023.
DOI: https://doi.org/10.53271/2022.140
Leśniak K., Dyrektor szkoły jako menedżer, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, 18 (2011), nr 1, s. 209-223.
Lorens R., Nowoczesne zarządzanie szkołą i placówką oświatową, Warszawa 2021.
Maksimowicz-Ajchel A., Wstęp do statystyki. Metody opisu statystycznego, Warszawa 2007.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323527909
Madalińska-Michalak J., Heystek J., Policy and Practice on School Principal Recruitment and Professional Development in South Africa and Poland, „Studia z Teorii Wychowania”, 14 (2023), nr 3 (44), s. 155-168.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0053.9202
Maruszewski T., Psychologia poznania, Gdańsk 2001.
Nawojczyk M., Przewodnik po statystyce dla socjologów, Kraków 2010.
Panasiuk B., Przywództwo szkolne w dobie nowych wyzwań, w: Ewolucja edukacji jako implikacja współczesnych problemów społecznych, red. I. Kurzępa, A. Waszek, Zamość 2021, s. 95-110.
Piłatowska M., Repetytorium ze statystyki, Warszawa 2007.
Pyżalski J., Analiza porównawcza systemów kształcenia i doskonalenia kadry kierowniczej szkół oraz placówek. Raport syntetyczny, Kraków 2014.
Sobczyk M., Statystyka, Warszawa 2023.
Wasilewska O., Rybińska A., Wyzwania codziennej pracy dyrektora szkoły, „Zarządzanie Publiczne”, 2013, nr 1 (21), s. 127-136.
Weisberg H., Krosnick J., Bowen B., An Introduction to Survey Research, Pooling, and Data Analysis, London 1996.