Artykuł dotyczy wybranych gier komputerowych, w których pojawia się katedra gotycka. Zestawienie tych przykładów ma na celu ustalenie sposobów postrzegania i ukazywania średniowiecznej architektury sakralnej w nowych mediach elektronicznych. W artykule omówiono niektóre komputerowe gry strategiczne, przygodowe i fabularne (RPG), w których występują wyobrażenia budowli sakralnych kojarzących się ze średniowieczem. Jak wynika z tych programów, twórcy ich często sięgają po motyw katedry gotyckiej. Traktują obraz świątyni jako dzieło reprezentujące wieki średnie, a także malowniczą i tajemniczą scenerię. Czerpią zatem inspirację z obecnej w kulturze konwencji związanej z katedrami gotyckimi.
Zasady cytowania
Wskaźniki altmetryczne
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.