Data publikacji : 2019-04-12

Zastosowanie narzędzi komunikacji marketingowej w małych i średnich przedsiębiorstwach. Wyniki badań regionalnych

Małgorzata Adamska



Abstrakt

Niniejszy artykuł ma na celu zbadanie zastosowania różnych rodzajów form i narzędzi komunikacyjnych w kontekście zarządzania kapitałem klienta i rozwoju wartości życia klienta w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Wykorzystaną metodą było badanie ankietowe przeprowadzone przy użyciu wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego (CATI), na grupie 383 małych i średnich przedsiębiorstw z województwa opolskiego. Badanie to ilustruje wykorzystanie różnorodnych form i narzędzi przez różnych członków sektora MŚP. Co ważniejsze, badanie to przygotowuje wnioski dotyczące przyszłego rozwoju komunikacji jako głównego stymulatora zwiększania wartości klienta w czasie. Wyniki wskazują, że małe i średnie przedsiębiorstwa w regionie opolskim są świadome potrzeby korzystania z różnych narzędzi do komunikacji z klientami. Narzędzia są różnorodne i mają różny stopień nasilenia kontaktu, co skutecznie przyczynia się do zaangażowania klientów w relację z ofertą firmy. W przyszłości sektor MŚP powinien rozwijać i zdywersyfikować kanały komunikacji z kapitałem klientów. Dla nowoczesnych przedsiębiorstw najważniejszą rzeczą będzie stałe rozwijanie wartości klienta w czasie.

Słowa kluczowe:

przedsiębiorstwo, zarządzanie wiedzą, usługi badawcze, współpraca



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Zasady cytowania

Adamska, M. (2019). Zastosowanie narzędzi komunikacji marketingowej w małych i średnich przedsiębiorstwach. Wyniki badań regionalnych. Barometr Regionalny. Analizy I Prognozy, 16(4), 81–88. https://doi.org/10.56583/br.48

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Wydawca
Wydawnictwo Akademii Zamojskiej
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel.: +48 84/638 34 44;
tel. kom. +48/ 790 331 087
fax: +48 84/ 638 35 00
Uczelnia
Akademia Zamojska
ul. Pereca 2, 22-400 Zamość
tel. 84 638 34 44
fax 84 638 35 00
e-mail: rektorat@akademiazamojska.edu.pl
O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP