Bromberek B., Studia uniwersyteckie w zakresie nauki o edukacji w świetle badań empirycznych, Poznań 1998.
Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 2: Wiek XIX–XX, Kraków 2009.
Ewolucja tożsamości pedagogiki, red. H. Kwiatkowska, Warszawa 1994.
Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990.
Hejnicka-Bezwińska T., Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej (w poszukiwaniu logiki zmian), Warszawa 2015.
Hejnicka-Bezwińska T., Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności, Warszawa 1997.
Hejnicka-Bezwińska T., W poszukiwaniu tożsamości pedagogiki. Świadomość teoretyczno-metodologiczna współczesnej pedagogiki polskiej (geneza i stan), Bydgoszcz 1989.
Karolewicz G., Nauczyciele akademiccy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w okresie międzywojennym, Lublin 1996.
Karolewicz G., Represje wobec społeczności Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w latach 1944–1956, w: Aparat ucisku na Lubelszczyźnie w latach 1944–1956 wobec duchowieństwa katolickiego, red. J. Ziółek przy współpracy M. Petera, Lublin 2000, s. 47–61.
Kras J., Życie umysłowe w Krakowie w latach 1848–1870, Kraków 1977.
Kunowski S., Dokształcanie pedagogiczne pracowników naukowych, w: Księga Jubileuszowa 50-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 1969, s. 255–258.
Kunowski S., Rozwój nauk pedagogicznych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, w: Księga jubileuszowa 50-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 1969, s. 243–247.
Mońka-Stanikowa A., Studia pedagogiczne na Uniwersytecie Warszawskim w okresie 1926–1982, Warszawa 1997.
Nowak-Kluczyński K., Pedagogika na poznańskim uniwersytecie 1919–1993, Poznań 2014.
Pedagogika i edukacja nowych wspólnot i różnic wobec jednoczącej się Europy, red. E. Malewska, B. Śliwerski, Kraków 2002.
Sajdek W., Jakiej filozofii pedagodzy potrzebują? O początkach pedagogiki uniwersyteckiej w Krakowie, „Polska Myśl Pedagogiczna”, 2 (2016) nr 2, s. 345–358.
R. Skrzyniarz, Dzieje pedagogiki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, w: Pedagogika na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Historia i współczesność, red. A. Rynio, R. Skrzyniarz, współpraca Ł. Badeńska, Lublin 2011, s. 13–14.
Skrzyniarz R., Jan Dobrzański, w: Pedagogika na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, s. 44.
Skrzyniarz R., Kariera naukowa prof. Stefana Kunowskiego (1909–1977), w: U podstaw tożsamości pedagogiki. Wielowymiarowość pedagogiki – biografistyka – historia, red. R. Skrzyniarz, E. Smołka, S. Konefał, Lublin 2012, s. 217–237
Skrzyniarz R., Stefan Kunowski, w: Pedagogika na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Historia i współczesność, red. A. Rynio, R. Skrzyniarz, współpraca Ł. Badeńska, Lublin 2011, s. 51–52.
Skrzyniarz R., Teresa Maria Kukołowicz, w: Pedagogika na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Historia i współczesność, red. A. Rynio, R. Skrzyniarz, współpraca Ł. Badeńska, Lublin 2011, s. 48–49.
Skrzyniarz R., Wybrane przykłady postaw i działań ukierunkowanych na przetrwanie oraz rozwój Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w latach 1944–1970, w: Wczoraj, dziś i jutro pedagogiki uniwersyteckiej w świetle twórczości Stefana Kunowskiego, red. K. Braun, M. Łobacz, A. Rynio, Lublin 2010, s. 79–90.
Skrzyniarz R., Wychowawcza misja Kościoła. Pedagogika pastoralna w ujęciu Stefana Kunowskiego, „Ateneum Kapłańskie”, 2018 171 (2018) z. 1 (656) s. 9-19.
Sośnicki K., Rozwój pedagogiki na przełomie XIX i XX w., Warszawa 1967.
Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania, Kraków 2009.
Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2010.
Wołk K., Zygmunt Bolesław Kukulski (1890–1944) – pedagog, wychowawca, społecznik, Lublin 2018.
Woroniecki J., Katolicka etyka wychowawcza, Poznań 1925.