Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, t. 5, Lublin 2014.
Baraniewicz D., Biografia szkolna uczniów z (nie)pełnosprawnością złożoną, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 119-131.
Bartkowski J., Problemy metodologiczne w badaniach karier działaczy lokalnych, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 415-434.
Bender E., Autobiografia wobec historycznego tabu. Arturo Barea i hiszpańska wojna domowa 1936 roku, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 17-28.
Burzyńska-Kaniewska K., Na pograniczu słów. Zaburzenia psychosomatyczne w autobiografii Marie Cardinal, w: Obcy/inny wśród swoich. Wychowawczy wymiar biografii, red. R. Skrzyniarz, Lublin 2017, s. 73-81.
Całek A., Biografia naukowa : od koncepcji do narracji. Interdyscyplinarność, teorie, metody badawcze, Kraków 2013, s. 185.
Całek A., Narrator biografii naukowej: między referencyjnością a fikcją, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 39-58.
Chamera-Nowak A., Centralny Urząd Wydawnictw, Przemysłu Graficznego i Księgarstwa jako epizod w biografii Karola Kuryluka, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 225-240.
Chęcińska U., Pedagogia Joanny Kulmowej w kontekście autobiograficznym, w: Biografie nauczycieli i pedagogów. Idee i programy, red. R. Skrzyniarz, G. Bujak, K. Kołtuniewicz, t. 2, Lublin 2013, s. 217-228.
Chrobot A., Epitafium jako jedna z krótszych form zapisu biograficznego, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 119-132.
Chrobot A., Listy poetyckie Jerzego Sabinusa jako źródło informacji biograficznych, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, t. 9, Lublin 2016, s. 265-277.
Chrzęszczyk K., Strategie Agaty Tuszyńskiej w „spotkaniu” z Wierą Gran, czyli o etyczności biografii, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 467-482.
Drozd B., Obserwacja uczestnicząca w badaniach jakościowych a poznanie kultury i języka danej społeczności, w: Biografia w edukacji etnoregionalnej, red. R. Skrzyniarz, E. Kuryluk, B. Drozd, Lublin 2014, s. 55-64.
Drozd B., Życie a pieśń tradycyjna. Kilka uwag młodego badacza z ekspedycji terenowych, w: Biografia w edukacji etnoregionalnej, red. R. Skrzyniarz, E. Kuryluk, B. Drozd, Lublin 2014, s. 91-104.
Drozd J., Bohaterowie Barbary Wachowicz schodzą z piedestału. Między reportażem a biografią, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. Ryszard Skrzyniarz, Elżbieta Krzewska, Edmund Kuryluk, Lublin 2014, s. 99-110.
Gajderowicz M., Listy Joanny Beretty Molli i Piotra Molli jako źródło biograficzne, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 383-394.
Gajderowicz M., Obraz matki w twórczości i wspomnieniach więźniów Majdanka, w: Wzory i wzorce osobowe w biografistyce pedagogicznej, red. R. Skrzyniarz, M. Gajderowicz, T. Wach, t. 3, Lublin 2013, s. 235-249.
Gładysz J., „Ja jedna zginę…” – biografia filmowa Danuty Siedzikówny ps. „Inka”, w: Wzory i wzorce osobowe w biografistyce pedagogicznej, red. R. Skrzyniarz, M. Gajderowicz, T. Wach, t. 3, Lublin 2013, s. 251-260.
Gołdyn P., Wątki biograficzne nauczycieli w kronikach szkolnych. Przykład Wielkopolski wschodniej, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, t. 9, Lublin 2016, s. 309-322.
Górniak M.R., Kształtowanie się powojennych społeczności regionalnych na Ziemiach Odzyskanych w świetle pamiętników, relacji i wspomnień osadników z terenu Ziemi Głogowskiej, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 193-216.
Grabowska D., Autorytet nauczyciela w źródłach autobiograficznych XIX wieku, w: Biografie nauczycieli i pedagogów. Idee i programy, red. R. Skrzyniarz, G. Bujak, K. Kołtuniewicz, t. 2, Lublin 2013, s. 47-59.
Jabłońska A., Biografistyka zaklęta w legendzie. Podania jako element obrazu lokalnych społeczności i ich regionu, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 133-145.
Jabłońska A., Kowalska-Pietrzak A., Obraz duchowieństwa w świetle źródeł staropolskich, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 199-215.
Jabłońska J., „Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej i ja” – znaczenie Lublina w życiu studentki z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w: W służbie nauki, wychowania i wartości. Szkice biograficzne o lubelskim środowisku naukowym, red. R. Skrzyniarz, M. Łobacz, B. Borowska, Lublin 2015, s. 517-533.
Jędrzejewski P., Akta krakowskich Komisji Porządkowych Cywilno-Wojskowych jako źródło do biografii urzędniczych i zbiorowych, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 241-251.
Kobierecki M., Korespondencja króla Stanisława Augusta z Antonim Dziekońskim konsyliarzem Rady Nieustającej w 1783 r. jako element budowy biografii, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, t. 5, Lublin 2014, s. 231-247.
Kolbuszewska J., Listy prywatne jako źródło do badań nad przeszłością. Kilka uwag o potencjale informacyjnym, ograniczeniach, sposobach wykorzystania, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, t. 9, Lublin 2016, s, 253-264.
Konieczna E.J., Poszukiwanie sensu życia. Terapeutyczny wymiar pisarstwa autobiograficznego, w: Obcy/inny wśród swoich. Wychowawczy wymiar biografii, red. R. Skrzyniarz, Lublin 2017, s. 169-183.
Kosiński Ł., Hagiografia jako typ biografii na podstawie wczesnośredniowiecznych żywotów świętych irlandzkich z terenu Ulsteru (VII–VIII wiek), w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 405-414.
Kostkiewicz J., Krytyka warstwy wychowawczej totalitaryzmu komunistycznego lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku w pismach Antoniego Szymańskiego, w: W służbie nauki, wychowania i wartości. Szkice biograficzne o lubelskim środowisku naukowym, red. R. Skrzyniarz, M. Łobacz, B. Borowska, Lublin 2015, s. 439-454.
Kostrubiec-Wojtachnio B., Obca wśród swoich. Migracja wewnątrzosobowa nastolatki i jej rozwój emocjonalny wobec uzależnienia bliskiej rodziny udokumentowane rysunkiem projekcyjnym, w: Obcy/inny wśród swoich. Wychowawczy wymiar biografii, red. R. Skrzyniarz, t. 10, Lublin 2017, s. 153-168.
Kowalska S., Akta notariuszy kaliskich z okresu międzywojennego – źródłem wiedzy do biografii społeczności, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 249-262.
Kowalska-Pietrzak A., Filmowe biografie bohaterów średniowiecza jako inspiracja do poszukiwań faktów i mitów, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 177-190.
Kožuh B., Źródła w interpretacji badań biograficznych, Częstochowa 2002.
Kramar R., W przededniu katastrofy: nastroje społeczne na Ukrainie sowieckiej w latach dwudziestych XX wieku (na materiałach „nowego folkloru” z „Dziennikow” Serhija Jefremowa), w: Biografia w edukacji etnoregionalnej, red. R. Skrzyniarz, E. Kuryluk, B. Drozd, Lublin 2014, s. 175-192.
Krynicka T., „Poemat dziękczynny” Paulina z Pelli – opowieść o codzienności poety – Bożego tułacza, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 19-38.
Krynicka T., Znienawidzeni przez świat, ukochani przez Chrystusa: męczennicy w Peristephanon Prudencjusza, „Biografistyka Pedagogiczna”, 2 (2017) nr 1, s. 20-37.
Krysa S., Facebook jako biografia społeczności, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 329-340.
Krzewska E., Mowy pogrzebowe jako opowieść o życiu i działalności Tekli z Wodzickich Małachowskiej, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 133-147.
Krzewska E., Skrzyniarz R., „Wokół Uniwersytetu” – narracje emerytowanych pracowników uczelni o Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Wstęp do badań, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 291-302.
Krzyżanowska U. M., Twórczość autoportretowa jako źródło biografii. Przykład Fridy Kahlo, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 323-335.
Kubski G., Narracja o życiu Błogosławionej Poznańskiej Piątki – jak relikwiarz w przestrzeni kultycznej, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 61-77.
Kułakowska K., Biografie kobiet tworzących polski teatr kontrkultury z perspektywy antropologii doświadczenia, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 207-223.
Kułakowska K., Improwizacja jako źródło badań biografii twórców postgrotowskiej tradycji teatralnej na przykładzie pracy Zofii Bartoszewicz i Erdmute Sobaszek nad spektaklem, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 169-181.
Kusiak K., Rekonstrukcja doświadczeń dotyczących własnych nauczycieli w budowaniu tożsamości zawodowej nauczyciela, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, t. 9, Lublin 2016, s. 183-196.
Lalak D., Ostaszewska A., Źródła do badań biograficznych. Listy – dzienniki – pamiętniki – blogi – materiały wizualne, Warszawa 2016.
Łobacz M., „Dzienniczek” świętej siostry Faustyny Kowalskiej – źródłem poznania wartości słabego człowieka, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 367-389.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2013.
Makarewicz R., Regionalne izby tradycji – ich rola w edukacji historyczno-kulturowej oraz znaczenie dla tworzenia biografii społeczności lokalnych. Przykład Multimedialnej Izby Tradycji w Garbowie, w: Biografia w edukacji etnoregionalnej, red. R. Skrzyniarz, E. Kuryluk, B. Drozd, Lublin 2014, s. 43-54.
Maszke A.W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2003.
Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, red. K. Kaźmierska, Kraków 2012.
Metoda biograficzna w socjologii, red. J. Włodarek, M. Ziółkowski, Warszawa-Poznań 1990.
Michalska S., Autobiografia w samotności. Samotność jako czynnik twórczy, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 29-37.
Michoński C., Ucieczka od cywilizacji. Wszystko za życie Jona Krakauera jako przykład auto/biografii pogranicza, w: Obcy/inny wśród swoich. Wychowawczy wymiar biografii, red. R. Skrzyniarz, Lublin 2017, s. 33-46.
Miduch M., Biografia Ducha Świętego, Kraków 2015.
Miduch M.,, Biografia Boga Ojca, Kraków 2016; taż, Biografia Syna Bożego, Kraków 2017.
Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1973.
Nadolnik I., Fakty, ludzie, wydarzenia. Dokumenty szkolne jako źródło wiedzy do poznania działalności dydaktyczno-wychowawczej dyrektorów i nauczycieli, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, t. 9, Lublin 2016, s. 291-306.
Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2001.
Opozda D., Pedagogiczna analiza doświadczeń rodzinnych w narracjach, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, t. 9, Lublin 2016, s. 105-117.
Parzych M., Autobiograficzne porachunki. „Mercedes‑Benz” Pawła Huellego jako niepokojąco osobista powieść z kluczem, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 39-50.
Proc B., Żywot Artakserkses w twórczości Plutarcha z Cheronei, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 123-132.
Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, t. 9, Lublin 2016.
Rudenko O., Pracownia artysty, jako źródło w badaniach historyka sztuki, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 337-352.
Sabat K., Prośba o ułaskawienie źródłem do biografii Żołnierzy Wyklętych, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 275-291.
Sikorska-Kowalska M., Socjalista w kręgu rodzinnym. Fotografie z archiwum domowego w biografii Zygmunta Herynga, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 353-366.
Skrzyniarz R., „Czas i odległość, jakie znamy nie istnieją” – doświadczenia śmierci w biografii, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 177-192.
Skrzyniarz R., „Miechovia” Samuela Nakielskiego źródłem do biografii prepozytów miechowskich, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 217-238.
Skrzyniarz R., Obraz siebie siostry Faustyny Kowalskiej na podstawie „Dzienniczka”, w: Obcy/inny wśród swoich. Wychowawczy wymiar biografii, red. R. Skrzyniarz, Lublin 2017, s. 47-72.
Skrzyniarz R., Zmagania z archiwami w kontekście badań biograficznych, „Roczniki Pedagogiczne”, 8 (44) 2016 nr 1, s. 63-77.
Slaska E. M., Fetzki T., Eugenia Lublinerowa i jej dzieło; pogranicze biografii literackiej i monografii pedagogicznej, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 453-465.
Slaska E. M., Fetzki T., Na początku był blog: od prób literackich do pogłębionych badań nad nietypowymi biografiami pogranicza, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 217-232.
Smolarek M., „Lubię to!” – współczesny sposób kreowania siebie przez młodzież. Perspektywa socjopedagogiczna, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 341-354.
Sosnowska J., Współczesny filmowy dokument biograficzny w Polsce, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 191-206.
Staroń J., Feliks Araszkiewicz jako naukowiec i pedagog – na marginesie wykładów z Dydaktyki literatury polskiej, w: W służbie nauki, wychowania i wartości. Szkice biograficzne o lubelskim środowisku naukowym, red. R. Skrzyniarz, M. Łobacz, B. Borowska, Lublin 2015, s. 175-184.
Stępa E., Hagiografia jako biografia ukazująca ponadczasowy wzorzec, „exemplum” do naśladowania, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 97-116.
Sula D., Na granicy życia i śmierci. Doświadczenia obozowe w dzienniku Abrahama Kajzera, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 127-144.
Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 2001, s. 116.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984.
Szuster G., Biografia przez epoki. Wincenty Danek (1907–1976). Trajektoria biograficzna i podstawa źródłowa, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 133-152.
Szymański J., Nauki pomocnicze historii, Warszawa 2004.
Szymoniczek J., Fotografia w procesie identyfikacji poległych. Dokumentacja Deutsche Dienststelle i Niemieckiego Ludowego Związku Opieki nad Grobami Wojennymi, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 493-505.
Szymoniczek J., Przywracanie tożsamości poległych przez badanie źródeł zastanych – ekshumacje, dokumenty osobiste, przedmioty prywatne, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 279-289.
Tabor U., Niedorosłe (auto)biografie – narracje osobiste w perspektywie dziecięcej, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 53-67.
Tańczuk R., Kolekcja jako przedmiot biograficzny, http://old.kultart.lnu.edu.ua/Visnyk_Cult-Arts/2007_07/Tanchuk.pdf, dostęp: 3.1.2018.
Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984.
Wawer P., Biografia w społeczeństwie sieciowym – dualizm „online” i „offline”?, w: Badania biografii – źródła, metody, konteksty, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut, Lublin 2014, s. 317-327.
Wołk K., Listy Zygmunta Kukulskiego z okresu szkockiego źródłem badań biograficznych, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 395-405.
Wrona P., Biograf bez archiwów. Nie-dokumentowe źródła historyczne w warsztacie biografistyki historycznej, w: Przedmiot, źródła i metody badań w biografii, red. R. Skrzyniarz, L. Dziaczkowska, D. Opozda, Lublin 2016, s. 279-290.
Zaczyński W.P., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995.
Zaczyński W.P., Zasady badań pedagogicznych, w: Pedagogika ogólna i subdyscypliny, t. 2, red. L. Turos, Siedlce 1997, s. 106-130.
Zalewska D., Między życiem a literaturą. Poszukiwanie śladów biografii pisarza w wybranych tekstach Gustawa Herlinga-Grudzińskiego, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 69-80.
Zawojska T., Żywot człowieka uczciwego. Wychowanie domowe podstawą etosu polskiej inteligencji w świetle autobiografii Stanisława Gieysztora „Moja Warszawa”, w: Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 81-95.
Zgłobicka-Gierut W., Twórcza praca na emeryturze – Bronisława Betlej. Studium jednego przypadku, Biografia w literaturze i sztuce, red. R. Skrzyniarz, E. Krzewska, E. Kuryluk, Lublin 2014, s. 177-191.
Zimny D., Olgi Pawluczuk życie muzyką, w: Biografia w edukacji etnoregionalnej, red. R. Skrzyniarz, E. Kuryluk, B. Drozd, Lublin 2014, s. 105-119.
Żmudziak M., Stanisław Fita (1932–2011) – świadectwo, wspomnienie, echa działalności naukowej, w: W służbie nauki, wychowania i wartości. Szkice biograficzne o lubelskim środowisku naukowym, red. R. Skrzyniarz, M. Łobacz, B. Borowska, Lublin 2015, s. 297-306.