Data publikacji : 27-12-2019

Rodzina Marii Kunowskiej-Porębnej jako środowisko wychowawcze

Abstrakt

Rodzina jest pierwszym środowiskiem wychowawczym. Rodzice i najbliższa rodzina mają największy wpływ na wychowanie i edukację młodego pokolenia. Jednak wychowanie nie kończy się na wychowaniu rodzinnym, a jest to dopiero początek samodzielnej drogi we wspólnocie. W artykule zostało ukazane rodzinne środowisko wychowawcze w rodzinie Kunowskich. Kanwą tej analizy były wspomnienia Marii Kunowskiej-Porębnej – jedynej córki prof. Stefana Kunowskiego pedagoga Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Maria była wychowywana przez rodziców, ale także przez środowisko rodzinne: dziadkowie, stryjek, ciocie, tzw. „przyszywana ciocia”, to jednak największy wpływ w jej wychowaniu odegrali rodzice. Najlepsze relacje miała z matką. Mimo trudnych relacji Marii z ojcem, istniała miedzy nimi więź emocjonalna. Zawdzięczała mu wiele, choć w wielu kwestiach się z nim nie zgadzała, co prowadziło do nieporozumień.

Słowa kluczowe:

rodzina, środowisko wychowawcze, Maria Kunowska-Porębna, Stefan Kunowski, pamiętniki



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Skrzyniarz, R. (2019). Rodzina Marii Kunowskiej-Porębnej jako środowisko wychowawcze. Biografistyka Pedagogiczna, 4(1), 357–371. https://doi.org/10.36578/BP.2019.04.18

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1