Byrne D. Interpreting Quantitative Data, New York 2002.
Croker R. A., An introduction to Qualitative Reserach, w: Qualitative Research in Applied Linguistics, red. J. Heigham, R. R. A. Croker, Basingstoke 2009, s. ???.
Cyrański B., Interpretacja biografii zawodowej jako przykład zastosowania interpretacji hermeneutycznej, w: Biograficzne badania nad twórczością, red. M. Modrzejewska-Świgulska, Łódź 2016, s. 121–138.
Dubas E. „Ja mam parę żyć” – uczenie się z własnej biografii (w świetle analizy jednago wywiadu), w: Uczenie się z (własnej) biografii, red. E. Dubas, W. Świtalski, Łódź 2011, s. 197–214.
Eichsteller J. M. i Davis H. H. Biographical Research Methods, Los Angeles 2022.
Henry A., A Collection of Contradictory Selves: The Dialogical Self and The Dynamics of Teacher Identity Transformation, w: Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology, red. R. J. Sampson, R. S. Pinner, Bristol 2021, s. 234–251.
Jurgiel A., Doświadczenia edukacyjne w perspektywie andragogicznej. Studium biograficzno-fenomenograficzne, Gdańsk 2013.
Kędzierska H., Kariery zawodowe nauczycieli. Konteksty – wzory - pola dyskursu, Toruń 2012.
Klus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, Warszawa 2010.
Kmieć A. N., Biograficzne puzzle, czyli o zastosowaniu metody biograficznej w badaniach nad dziejami osiedla Rubinkowo w Toruniu, w: Biografie nieoczywiste. Przełom, kryzys, transgresja w perspektywie interdycyplinarnej, red. M. Karkowska, seria: Edukacja. Biografie w badaniach, Łódź 2018, s. 31–40.
Kutyła M. Znaczenie miejsca w biografii jednostki, „Biografistyka Pedagogiczna”, 7 (2022) nr 2, s. 433–447, DOI: 10.36578/BP.2022.07.50
Lalak, D. Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Warszawa 2010.
Ligus, R. Biograficzna tożsamość nauczycieli. Historie z pogranicza, Wrocław 2009.
MacIntyre P. D., Mercer S., Gregersen T.,Reflections on Researching Dynamics in Language Learning Psychology, w: Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology, red. R. J. Sampson, R. S. Pinner, seria: Psychology of Language Learning and Teaching, Bristol 2021, s. 15–34.
Pigott J., Anagnorisis and Narrative Incorporation: How Significant Incidents Affect Language-Learning Behavior, „Studies in Second Language Learning and Teaching”, 9 (2019) nr 1, s. 177–198, DOI: 10.14746/ssllt.2019.9.1.8.
Psychologia narracyjna. Tożsamość, dialogowość, pogranicza, red. E. Dryll, A. Cierpka, Warszawa 2011.
Richards K., Interviews, w: Qualitative Research in Applied Lingusitics. A Practical Introduction, red. J. Heigham, R. A. Croker, Basingstoke 2009, s. ???.
Schmidt R., Frota S., Developing Basic Conversational Ability in a Second Language: A Case Study of an Adult Learner of Portuguese, w: Talking To Learn: Conversation in Second Language Acquisition, red. R.R. Day, Rowley, MA 1986, s. 237–328.
Semetsky I., On the Creative Logic of Education, or: Re-reading Dewey Through the Lens of Complexity Science, „Educational Philosophy”, 40 (2008) nr 1, s. 83–95, DOI: 10.1111/j.1469-5812.2007.00409.x.
Tokarska U., Narracja autobiograficzna w terapii i promocji zdrowia, w: Narracja jako sposób rozumienia świata, red. J. Trzebiński, Gdańsk 2001, S. 221-261.
Urbaniak-Zając D., W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Badanie rekonstrukcyjne, Kraków 2016.
Werbińska D., „What Kind of Teachers We Are (Becoming) and What Kind of Teachers We Might Be” – Making Sense of Duoethnographic Positive Psychology-Related Experience By Preservice English Teachers, w: Positive Psychology in Second and Foreign Language Education, red. K. Budzińska, O. Majchrzak, Cham 2021, s. 137–158.