Ansari A., Shepard M., Gottfried M.A., School Uniforms and student Behavior: Is There a Link?, „Early Childhood Research Quarterly", 58 (2022) s. 278-286.
Borowski A., O Patronie, patronach i o patronacie, w: Patron szkoły – promieniowanie wartości, Kraków 2009, s. 21-25.
Ciesielski K., Pogoda Z., Matematyczna bombonierka: wielka księga zagadek, Warszawa 2015.
Ciosek M., O wpływie Anny Zofii Krygowskiej na dydaktykę matematyki w świecie, „Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego Seria V: Dydaktyka Matematyki”, 28 (2005) s. 129-154, DOI: 10.14708/dm.v28i01.6612.
„Didactica Mathematicae”, 28 (2005) nr 1– w całości poświęcony Annie Zofii Krygowskiej.
Duda, R., Matematycy XIX i XX wieku związani z Polską, Wrocław 2012.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2019 r., poz. 502, https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190000502, dostęp: 05.05.2022.
Gromkowska-Melosik A., Eton College. Szkic do portretu brytyjskiej elitarnej edukacji, „Studia Edukacyjne”, 30 (2014) s. 39-56.
Jakimowicz E., Miranowicz A., Stefan Banach. Niezwykłe życie i genialna matematyka, Kraków 2009.
Jaskulska S., Rola patrona w życiu szkoły. Na przykładzie patronatu doktor Wandy Błeńskiej nad Piątkowską Szkołą Społeczną w Poznaniu, „Biografistyka Pedagogiczna”, 6 (2021) s. 239-257, DOI: 10 .36578/bp.2021.06.53.
Kałuża R., Stefan Banach, Warszawa 1992.
Kozielecki, J., Banach: geniusz ze Lwowa, Warszawa 1999.
Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, Warszawa 1977.
Krygowska Z., Zrozumieć błąd w matematyce, „Dydaktyka Matematyki”, 10 (1989) s. 5.
Krygowska, Z., Główne problemy kierunki badań współczesnej dydaktyki matematyki, „Dydaktyka Matematyki”, 1 (1982) s. 7-53.
Maj J.R., Twórczy wymiar patronatu szkolnego, w: Patron szkoły – promieniowanie wartości, Kraków 2009, s. 53-58.
Maligranda L., Wnuk W., 100 lat matematyki na Uniwersytecie w Poznaniu 1919-2019, Poznań 2021.
Manthey E., Patron szkoły – autorytet, czy ściema?, https://www.juniorowo.pl/patron-szkoly-autorytet-czy-sciema/, dostęp: 06.03.2023.
Nowecki, B. J., Anna Zofia Krygowska, „Educational Studies in Mathematics”, 23 (1992) nr 2, s. 123-137.
Przybyła T., Przedmowa, w: Liczby w cyfrowym świecie. Rozmowy o współczesnej edukacji matematycznej dziecka, red. T. Przybyła, Poznań 2021, s. 7-8.
Przybyla T., Technologiczne wspomaganie uczenia się matematyki, „Studia Edukacyjne”, 61 (2021), s. 101-112, DOI: 10.14746/se.2021.61.5.
Schleicher A., PISA 2018 Results, https://www.oecd.org/pisa/PISA%202018%20Insights%20and%20Interpretations%20FINAL%20PDF.pdf, dostęp: 07.03.2023;
Siwek, H., Anna Zofia Krygowska – w stulecie urodzin, „Matematyka. Czasopismo dla nauczycieli”, 6 (2004) s. 324-331.
Steinhaus, H., Stefan Banach. Przemówienie wygłoszone na uroczystości ku uczczeniu pamięci Stefana Banach, „Wiadomości Matematyczne” 4 (1961) s. 249-250.
Urbańska A., Setna rocznica urodzin profesor Anny Zofii Krygowskiej. Cytaty z prac A. Z. Krygowskiej, „Didactica Mathematicae”, 28 (2005) nr 01, s. 9-10.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Janusza Korczaka, http://sp2.czarnkow.pl/wybor-patrona-szkoly/, dostęp: 05.05.2022.
Sprawozdanie za rok 2020, Egzamin maturalny, Matematyka, Centralna Komisja Egzaminacyjna, https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informacje_o_wynikach/2020/sprawozdanie/EM_Matematyka_sprawozdanie.pdf, dostęp: 07.03.2023.
Sprawozdanie za rok 2021, Egzamin maturalny, Matematyka, Centralna Komisja Egzaminacyjna, https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informacje_o_wynikach/2021/sprawozdanie/EM_matematyka_sprawozdanie_2021.pdf, dostęp: 07.03.2023.
Sprawozdanie za rok 2021, Egzamin maturalny, Matematyka, Centralna Komisja Egzaminacyjna, https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_MATURALNY_OD_2015/Informacje_o_wynikach/2022/sprawozdanie/EM_matematyka_sprawozdanie_2022.pdf, dostęp: 07.03.2023.
Egzamin ośmioklasisty, Osiągnięcia uczniów kończących VIII klasę szkoły podstawowej. Sprawozdanie za rok 2020, https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Informacje_o_wynikach/2020/sprawozdania/E8_Matematyka_sprawozdanie.pdf, dostęp: 09.03.2023.
Egzamin ośmioklasisty, Osiągnięcia uczniów kończących VIII klasę szkoły podstawowej. Sprawozdanie za rok 2021, https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Informacje_o_wynikach/2021/sprawozdanie/EO_matematyka_sprawozdanie_2021.pdf, dostęp: 09.03.2023.
Egzamin ośmioklasisty, Osiągnięcia uczniów kończących VIII klasę szkoły podstawowej. Sprawozdanie za rok 2020, https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Informacje_o_wynikach/2022/sprawozdanie/EO_matematyka_sprawozdanie_2022.pdf, dostęp: 09.03.2023.
Centrum Szyfrów Enigma, https://csenigma.pl/, dostęp: 11.11.2022.
Zespół Szkół w Krynce. Procedura nadania imienia, https://krynka.edupage.org/a/procedura-nadania-szkole-imienia, dostęp: 05.05.2022.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów, 2018, https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2019/12/raport-wyniki-badan-pisa-2018.pdf, dostęp: 07.03.2023.
Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych, https://rspo.gov.pl/, dostęp: 28.04.2022.
Szkoła Podstawowa im. Polskich Dzieci Sybiru w Szczepankowie, https://szczepankowo.szkolna.net/patron, dostęp: 05.05.2022.
BNP Paribas, Patronki szukają pracy, https://www.bnpparibas.pl/patronki, dostęp: 06.03.2023.
BNP Paribas, Nadaj patronkę szkole, https://www.bnpparibas.pl/patronki/nadaj-szkole-patronke, dostęp: 06.03.2023.
Wstępne informacje o wynikach egzaminu maturalnego przeprowadzonego w maju 2022 r., https://www.gov.pl/web/edukacja/wstepne-informacje-o-wynikach-egzaminu-maturalnego-przeprowadzonego-w-maju-2022-r, dostęp: 07.03.2023., dostęp: 07.03.2023.
Polska edycja międzynarodowego badania TIMSS, https://www.ibe.edu.pl/images/download/TIMSS-2019-Raport.pdf, dostęp: 07.03.2023.