Data publikacji : 27-12-2024

Brak matematycznych patronów placówek oświatowych miasta Poznania

Dlaczego tak jest i jak to zmienić?

Abstrakt

Celem artykułu była analiza braku patronów matematycznych w placówkach oświatowych w Poznaniu oraz przedstawienie propozycji zmian w tym zakresie. Zakłada się, że patron przedszkola lub szkoły powinien być wzorem osobowym dla dzieci i młodzieży uczęszczających do danej placówki. Badanie obejmowało identyfikację patronów przedszkoli i szkół podstawowych w Poznaniu, z uwzględnieniem ich zawodów i osiągnięć. Zaprezentowane wyniki wskazują na całkowity brak patronów związanych z matematyką. W odpowiedzi na ten problem, artykuł rekomenduje wybitnych polskich matematyków, takich jak Zdzisław Krygowski, Marian Rajewski, Anna Zofia Krygowska i Stefan Banach, jako potencjalnych patronów. Przedstawiono ich biografie oraz wkład w rozwój matematyki. Argumentuje się, że nadanie placówkom oświatowym patronów matematycznych może przyczynić się do poprawy wizerunku matematyki oraz zwiększenia zainteresowania tą dziedziną wśród uczniów. Artykuł podkreśla również znaczenie starannego procesu wyboru patrona, który powinien być zgodny z misją edukacyjną i wartościami danej placówki.

Słowa kluczowe:

patroni szkół, matematyka, edukacja, matematycy



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Przybyła, T. (2024). Brak matematycznych patronów placówek oświatowych miasta Poznania: Dlaczego tak jest i jak to zmienić?. Biografistyka Pedagogiczna, 9(2), 463–488. https://doi.org/10.36578/BP.2024.09.39

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1