Data publikacji : 28-11-2023 — zaktualizowane 28-11-2023

Dylematy pedagogiki zorientowanej na wartości w świetle twórczości Edyty Stein

Abstrakt

Wiek XXI jest czasem intensywnej refleksji dotyczącej kształcenia dzieci i młodzieży. Powracają dawne pytania – jak uczyć, jak wychowywać, kim jest pedagog? Tym razem poszukiwanie odpowiedzi dokonuje się w kontekście refleksji aksjologicznej. Dlatego w prezentowanym tekście autor odwołuje się do twórczości Edyty Stein, która łączyła filozofię i pedagogikę, wiarę religijną i wychowanie. Teoria wczucia opracowana przez Stein odgrywa tu istotą rolę.

Słowa kluczowe:

pedagogika, aksjologia, teoria wczucia



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kozłowski, R. (2023). Dylematy pedagogiki zorientowanej na wartości w świetle twórczości Edyty Stein. Biografistyka Pedagogiczna, 8(1), 87–105. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.10

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1